Fokuswonen: sneeuwpret?

Hoera, het heeft gesneeuwd.
Deze vreugdekreten zijn aan mij niet besteed, hoewel ik een besneeuwd landschap prachtig vind.
Met de sneeuw komen zand, zout en troep.

–0–

new Yorks Finger Lakes by NASA, wikipedia

new Yorks Finger Lakes by NASA, wikipedia

Maar gelukkig ook leuke dingen.
Om de overlast van vieze of natte schoenen en laarzen voor zowel ADL-ers als cliënten te vermijden worden er hier ieder jaar andere oplossingen bedacht.
Dit jaar zijn er “sneeuwkettingen” voor schoenen gekocht.
In voorgaande jaren waren er al meerdere keren een soort “oversloffen” gekocht die geen succes waren.
De schoenen en laarzen werden toch vies, de sloffen werden vies, niemand wilde “die smerige dingen” gebruiken, kortom ellende alom.
Niet vreemd,als je weet dat deze sloffen door sommigen alleen buiten in modder en sneeuw werden gedragen, terwijl dezelfde sloffen door anderen alleen binnen in huis werden gebruikt.
Nu maar hopen dat de sneeuwkettingen door iedereen buiten, en niet binnen worden gebruikt.

–0–

9 reacties

Opgeslagen onder dinges, heden, intermenselijk, Zonder categorie

9 Reacties op “Fokuswonen: sneeuwpret?

  1. wat moet ik me voorstellen bij sneeuwkettingen voor schoenen eigenlijk?

  2. mumke

    heb je niet op de link geklikt? Daar staat een plaatje.

  3. In de vermoeidheid was het me niet opgevallen dat er een link onder zat. Denk tenminste dat dat het is geweest, de kleur springt er duidelijk genoeg uit.

    Griezelige dingen, heeft iets SM-achtigs. En lijkt me nog steeds niet makkelijk aan en uit te trekken. Waarbij vergeten uit te trekken de vloer waarschijnlijk flink beschadigd?

  4. mumke

    Ik heb iedereen in niet mis verstane bewoordingen gewaarschuwd en duidelijk gemaakt wat er gebeurt. Zelf heb ik tegels, ik moet er niet aan denken dat het hout zou zijn 🙂 .
    Natuurlijk zijn ook de eerste klagers er al. “maar dat kost moeite om die om je schoenen te doen” en nu hebben mensen die toch altijd zgn. elegant op laarzen met hakken willen lopen, een probleem….

  5. Ja, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me wel iets kan voor stellen bij de klacht dat het lastig omwisselen is. Je kan er niet handig in- en uitstappen ofzo. Maar goed, geen reden om er mee binnen te wandelen inderdaad!

  6. Marianne

    ‘ons’ project kent geen sneeuwkettingen.. alleen mensen die met natte blub schoenen door heel je huis lopen. En vraag je beleefd of men overschoentjes aan wil doen (omdat je huis net gedweild is) dan wordt het verzoek door een dame ronduit afgewezen met : “dat doe ik niet en er is verder geen discussie mogelijk”. Einde.

  7. Anoniempje

    @marianne: het lijkt hier specifiek over 1 dame te gaan, die wijs je dan toch direct de deur? Stuur maar iemand anders met wat fatsoen zou ik zeggen tegen haar. Gelijk een telefoontje naar de PM erachteraan. Nooit accepteren zoiets!

  8. Peter

    Sneeuwkettingen, overschoenen, slofjes, pumps, boots, laarzen, ik doe bij mij thuis bij dit weer zeker gewoon mijn schoenen uit bij de voordeur, Wie niet ??

    Gewoon ! Gewoonte ! gewoon doen!

    ik moet er wel om lachen, mag dat..

  9. mumke

    Natuurlijk mag dat. 🙂
    Een lange goedkope “uitloopmat” in de gang leggen helpt ook.
    Het gaat hier alleen om 10-20 verschillende mensen die op de vreemdste tijden bij een ander over de vloer komen en soms binnen 10 minuten weer weg gaan.
    Ik zou daar ook mijn schoenen niet voor uittrekken.

Geef een reactie

