Genen

genen-dna wikipedia

Opstekertje voor alle gehandicapten met een (erfelijke) spierziekte, open rug en andere mensen met erfelijke aandoeningen.

U heeft geluk nú geboren te mogen zijn.

U ook mevrouw met erfelijke borstkanker, waardoor u en uw zusters toch maar op “aanraden” van artsen uw borsten heeft laten afzetten.

En u ook, met die klompvoet. En u, met taaislijmziekte.
En natuurlijk jullie kleurenblinden ook. En ook albino’s mogen niet worden vergeten.

Leef nu het nog kan, jullie zijn er, maak er het beste van.

Over een paar jaar zouden jullie waarschijnlijk geen van allen geboren zijn of werd over jullie gepraat zoals je tegenwoordig vaak hoort praten over kinderen met Down-syndroom:

“ik begrijp die ouders niet, dat hoeft nu toch niet meer?”

bron: WebMD, nrc

8 reacties

Opgeslagen onder mogelijkheden, persoonlijk, toekomst

8 Reacties op “Genen

  1. Anoniempje

    Een geweldige ontwikkeling lijkt me!
    Wat heerlijk dat ouders dalijk zelf mogen bepalen of ze een kind ter wereld willen brengen, wat een ontzettend zwaar leven tegemoet gaat zien.

  2. De maakbaarheid van het leven is in de maak ..

  3. Hmm. Gaan we aborteren bij ADHD kansen? Homozualiteit? Overbeharing? Spraakgebrek? Of als psychologen constateren dat een echtpaar niet langer dan 7 jaar bij elkaar past?
    De automobiel, kernsplitsing en internet waren aanvankelijk zegeningen maar zijn ook een beetje doorgeslagen.
    Maar een latent homofieltje en een ‘debieltje’ of een dwergje, ik denk dat ik ook geneigd zou zijn te zeggen, nee, laat maar.

    Een ware gewetenswringer, dit onderwerp, net als de mogelijkheid om gezond en vlekvrij 200 jaar te worden (met behulp van die DNA zeef). Het meest gewilde hebbedingetje, maar er zitten meer haken dan ogen aan.

  4. Anoniempje

    @DeDeurs:

    Begrijp ik nou goed dat je een homofiel in het rijtje ‘debielen en dwergen plaatst’?
    Overigens snap ik de discussie rond dit soort zaken helemaal niet zo.
    Het feit dat mensen bewust kiezen om leven te creëren is volstrekt normaal en word gevierd met kado’s en bloemen. Maar als mensen beslissen om prematuur leven stop te zetten dan is het opeens een probleem. Beide beslissingen wegen even zwaar en zouden ook gelijk beoordeeld moeten worden.

  5. In het rijtje kansarmen en gediscrimineerden en andere sociaal ‘moeilijke’ gevallen, ja. Mag dat niet? Daar gaat het hier toch over? En ‘debiel’ gebruikte ik niet als belediging, het maakt gewoon deel uit van mijn cliché benoemingen. Ik schrijf wel eens met een sarcastisch toontje. Mag dat ook niet?

  6. Anoniempje

    Waarom suggereer je dat je iets niet mag schrijven van mij? Ik vraag enkel om wat opheldering rond een vreemde uitspraak, helemaal omdat sarcasme soms niet helemaal overkomt bij een getypt stukje.

  7. Als het niet overkomt dan is de schrijver geen goede schrijver.
    *pakt de glassex en maakt spiegel schoon*

  8. Anoniempje

    Ach, misschien heeft ‘het internet’ mijn gevoel voor sarcasme wat aangetast, aangezien er zoveel idioten zijn die dit gewoon ook letterlijk zo bedoelen 😉

Geef een reactie

