Rustgevend

Doordat het afgelopen week een jaar geleden was dat een goede internetvriend overleed, dacht ik weer eens na over het raadsel dood.

Per slot ken ik genoeg dode mensen om er toch eens over na te denken, afgezien van het feit dat de dood de enige loterij zonder nieten is, zodat ik ook eens win.

Mijn beide ouders zijn dood, diverse familieleden en veel vrienden en kennisen zijn gestorven.

Maar nooit heeft er iemand van al die dooien mij bezocht, boodschappen gegeven of anderszins laten merken dat ze mij iets wilden zeggen.

Via anderen hoorde ik dat dit hun ook nooit was overkomen.

Gelukkig maar. Ik zou er niet aan moeten denken dat al die overledenen keurig op een stoeltje zaten te wachten totdat door Char of Derek hun naam werd afgeroepen.

Trouwens, als ik naar boven kijk zie ik ook niemand met harpjes op wolken zitten.Dus dat kan ook rustig vergeten worden.

Reincarnatie bestaat ook niet, anders zouden er niet wereldwijd zoveel geboorteoverschotten zijn.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat de aarde de reincarnatiedumpplaats van het heelal is, maar na die uitzending van De Wereld Draait Door met dat college van professor Robbert Dijkgraaf over het heelal, http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/93392
betwijfel ik dat.

Nee, dood is gewoon dood.

Ik vind dat een rustgevende gedachte.

1 reactie

Opgeslagen onder denken, persoonlijk, toekomst

Een Reactie op “Rustgevend

  1. Anoniempje

    Probeer dat een gelovig iemand maar eens wijs te maken 😉
    Die Derek Ogilvie zouden ze ook per direct het land uit moeten zetten, misselijkmakend hoe mensen het leed van andere gebruiken om hun eigen zakken te vullen.

Geef een reactie

