Koud, kouder, koudst

pas op: rolstoel

Sommige dieren houden een winterslaap als het koud is.
Maar wat als een mens het door een defecte innerlijke thermostaat altijd koud heeft? Ook in bed?

Gewoon, inpakken die handel.

De handleiding:

  • 1. aan weerskanten van het bed opgerolde dekbedden.
    2. sokken aan tegen koude voeten.
    3. kussen van knie tot voet ter voorkoming dat het been enthousiast uit de heupkom springt.
    4. kussen onder elleboog vanwege de schouder die ook weg wil.
    5. om het hoogteverschil te overbruggen een kussen onder de pols.
    6. idem opgerolde sokken voor hand.
    7. plastic duimhoesjes ter voorkoming van uitgehakte gaten in hand.
    8. buddy-button om contact te kunnen leggen.
    9. alarmknop.
    10. shawl tegen kou.

Het resultaat is een op het oog leeg bed met bobbel.

En de “finger” geven aan de rest.

9 reacties

Opgeslagen onder heden, intermenselijk, persoonlijk, Zonder categorie

9 Reacties op “Koud, kouder, koudst

  1. Anoniempje

    Waar is je fles Wodka??? 😉

  2. cinner

    Mijn hemel, zo duurt het wel even voor je klaar bent om te gaan slapen. Hoe gaat dat als je een paar keer omrolt in de slaap?

    PS: grmbl, moet hier nu ook per se ingelogd worden?

  3. Ah, net elders geleerd dat gebruik van een ander mailadres dan bekend bij sociale media of wordpress, wil helpen

  4. Anoniempje

    Het lijkt mij juist dat je helemaal gefixeerd in bed ligt, dus dan heb je dat probleem niet, denk ik.
    Lijkt me ook een hele klus.

  5. mumke

    @Cinner Van dat inloggen word ik ook ziek, te meer omdat ik altijd overal hetzelfde en geldige emailadres gebruik. Afhankelijk van wie er komt duurt de hele bedceremonie inclusief sanitaire stop vanaf 40 minuten tot anderhalf uur. Maar een normaal werkende ADLer hoeft niet langer dan een uur bezig te zijn.
    Ik kan niet omrollen, daarom heb ik die dekbedrol tegen mijn rug.

  6. Anoniempje

    Dus sommige mensen doen er gewoon 2x zolang over als andere???

  7. mumke

    Yep, vul het excuus maar in. 🙂

  8. Anoniempje

    Je kletst teveel met sommige? 🙂 haha

  9. mumke

    🙂 het was ook een lange dag.

Geef een reactie

