Fokuswonen: 15 minutenbonus

pas op: rolstoel

Er gaat een alarmoproep.
De ADLer die net 5 minuten hier is, haalt haar sleutel eruit en verdwijnt richting alarm.
Bonus +15
Na 10 minuten komt de ADLer terug, meldt zich aan en maakt af waar zij mee bezig was. Duur 5 minuten.
Bonus +15

Een ADLer op therapeutische basis komt eten geven. Transfers, ook het rechtzetten enzo kan/mag zij nog niet.
Er wordt hiervoor iemand bijgeroepen.
ADLer  is klaar na 35 minuten, sleutel eruit.
Bonus +15
Er komt een andere ADLer  voor de transfer(rechtzetten), sleutel erin, duur 2 minuten.
Bonus +15

Dit zijn kleine voorvalletjes die ik afgelopen week heb meegemaakt.
De “bonussen” worden in Groningen bijgevoegd, waar men geen weet heeft van wat de handeling inhield.

Het systeem geeft slechts tijden aan.
Zo zijn de miljoenen vlug bij elkaar geteld.

Vandaar dat het ook weinig nut zal hebben om aan clienten 1xper maand een lijst met het totaal aan afgeschreven eenheden te sturen.

En ook als instrument om efficienter te gaan werken, zal een computersysteem dat op deze wijze misbruikt wordt niet echt helpen.

Advertenties

14 reacties

Opgeslagen onder dinges, intermenselijk, persoonlijk, politiek, Zonder categorie

14 Reacties op “Fokuswonen: 15 minutenbonus

  1. Anoniempje

    Afronden op een kwartier is verleden tijd, het nieuwe systeem registreert op de minuut nauwkeurig.

  2. Anoniempje

    Excuus, ik had je vorige stukje nog niet gelezen, dat ga ik eerst is even uitpluizen 😉

  3. rob

    Het wordt tijd dat je Fokus gaat verlaten en naar een verzorginghuis gaat. Daar is alles echt veel beter.

  4. Frederike

    Wat een K reactie zeg ! .. Dusmaar verlaten als iemand niet bang is en supergoede stukjes schrijft – moet ie Fokus ??

  5. Frederike

    Daar moest staan :
    Wat een K reactie zeg ! Dus als iemand niet bang is en supergoede stukjes schrijft- moet diegene Fokus maar verlaten ??

  6. Geen ruzie, iedereen heeft zijn mening en blijkbaar vindt Rob gesjoemel met tijden ten koste van de belastingbetaler een goede zaak.

  7. Edwin Nagelsmith

    ADLlers hebben de (beperkte) vrijheid om registraties in het ARA systeem aan te passen en of aan te vullen. Dit neemt niet weg dat het registratieproces goed gehanteerd moet worden. Mijn persoonlijke ervaring is dat ADLlers goed weten om te gaan met in-en uitlogcodes maar nog niet goed op de hoogte zijn van er nodig is om goed te registreren. Een voorbeeld; Ik roep op en krijg assistentie. x aantal minuten afgerond naar eenheden in een kwartier. De ADL vergeet bij het verlaten van de woning het licht uit te doen. Ik roep wederom op. Weer inloggen…weer een kwartier erbij. Onterecht. Goed dat je dit blog hebt geschreven.
    De informatie uit inFokus over de kwartierenregistratie roept vragen op.
    Deze vragen heb ik voorgelegd en zodra ik meer weet zal ik dit laten weten op clientenraadfokus.nl
    Groet, Edwin Nagelsmith, regio 1, clientenraad Fokus

  8. mumke

    Bedankt, dat zijn precies de dingen die ik mij ook afvraag.

  9. Anoniempje

    @ Edwin:
    Gewoon eisen dat de ADL-er niet aanwezig piept. Hij of zij kan dit gewoon handmatig bij je vorige oproep toevoegen.
    Het is niet ideaal, maar dat is niet het probleem van de client.

  10. Anoniempje

    @Mumke:

    Jij hebt het over gesjoemel met tijden, maar hier is natuurlijk geen sprake van aangezien dit nou eenmaal de manier van registreren is. Hier is gewoon akkoord mee gegaan, het is niet alsof er nu opeens iets stiekems gebeurd. Het gaat al 25 jaar op deze manier.

  11. Edwin Nagelsmith

    Zie voor meer informatie over ARA http://www.clientenraadfokus.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=1839&sid=ba658f424d00c25d3aa4139874c25236
    Waar de aandacht lijkt te liggen is de juiste instructie aan de ADL hoe om te gaan met het systeem. Clientgericht.

  12. ikke

    toen de registratie nog op paier ging werden 16minuten ook al 2 eenheden geschreven .
    Ara werkt niet met eenheden maar op minuten .

  13. Anoniempje

    @ikke.
    Ara registreert wel op de minuut nauwkeurig, maar het word uiteindelijk gewoon afgerond op kwartieren, net zoals ‘vroeger’.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s