Een echt volksfeest

carnavalsmaskers uit Venetie-wikipedia

Carnaval is volgens veel deelnemers “keigaaf” en volgens anderen een 3-daagse zuip- en vechtorgie.
Twintig jaar geleden stonden met name plattelandsdorpen erom bekend dat met carnaval vetes tussen jongeren onderling werden uitgevochten.En ook op weg naar de meestal in het centrum van het dorp liggende kroeg moesten veel woningen, tuinen en auto’s het ontgelden.
Geweld tegen goederen of mensen schijnt nog steeds een van de “onmisbare” elementen te zijn zonder welke “echt vieren” niet mogelijk is.
Dat caféhouders en uitsmijters hieraan meedoen zou niet moeten kunnen, maar wie in google naar de geschiedenis van drank, geweld en cafés op het platteland zoekt vindt voorbeelden genoeg waar men de fout in ging.
Deze carnaval was natuurlijk geen uitzondering.
Dit verhaal wil ik niemand onthouden:

Ik wilde met een vriendin de kroeg inlopen, onze vriendjes waren al binnen…
Ineens krijg ik klappen en ben uiteindelijk buiten op straat op de grond beland. Daar werd ik door 3 of 4 mannen tegen mijn hoofd geschopt…
De uitsmijters deden niets en hielden de deur dicht zodat niemand kon komen helpen…
Een getuige zei dat uiteindelijk de deur open ging en de kroegbaas naar buiten kwam en er bij stond te lachen.
Mijn vriend kwam geschrokken naar buiten en pakte mij van de grond en heeft mij mee naar huis genomen…
Een week lang kon ik door de hoofdpijn en blauwe plekken op mijn hoofd niet naar buiten.
Later hoorde ik dat waarschijnlijk dezelfde groep nog een paar vechtpartijen heeft veroorzaakt.Het was een groep die van het plaatselijk kampje kwam. De reden waarom ze mij geschopt hadden zou zijn omdat ik hen zou hebben uitgelachen…

De naam van het slachtoffer, de vermoedelijke daders en plaats van gebeuren zijn mij natuurlijk bekend.
Nu zou je kunnen denken dat dit hier een akkefietje van een stel teenagers was.
Nee, dit waren volwassenen, alle betrokkenen waren 21+. Jonge ouders, stelletjes, vrijgezellen.
Een echt volksfeest. Dat carnaval.
De video op Eindhoven dichtbij zegt genoeg.

1 reactie

Opgeslagen onder gebeurtenissen, intermenselijk, persoonlijk, Zonder categorie

Een Reactie op “Een echt volksfeest

  1. helena

    wat een idioten!
    zag net ook dit bericht over carnaval (en geweld) : http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3207160/2012/02/28/Man-gedeeltelijk-verlamd-na-anti-homogeweld-in-Tilburg.dhtml

    Ik kan de video niet bekijken want zie bij het bericht op dichtbij geen video staan.

Geef een reactie

