Scheel en scheef

Vrijdagmiddag overviel het mij.
Van het een op het andere ogenblik bewoog bij mij nog minder dan anders terwijl de koude rillingen mij over de rug liepen.
Het zal wel een griepje zijn, gaat vanzelf over.

Alleen,  2 uur later kreeg ik oorpijn en daarna  grote pijnlijke steken in mijn hoofd.
Omdat ik eigenlijk nooit weet welke verrassing mijn lichaam nu weer voor mij heeft, heb ik toch maar de dokter gebeld.

Later die avond kwam een weekendarts die alvast antibiotica bij mij achterliet en ontdekte dat een oor bij mij verstopt zat. Hij zou doorgeven aan de huisarts dat het uitgespoten moest worden, waarschijnlijk zat ergens een ontsteking.
Door de pijn zie ik regelmatig letterlijk scheel, gelukkig helpen pijnstillers enigszins.
Eindelijk was het weekend afgelopen en ik bel de huisarts.
Aan de assistente vertel ik dat de weekendarts geweest is en dat de situatie niet is verbeterd en of de dokter kon komen vandaag. De assistente belde mij een kwartier later terug dat de praktijkgenoot van mijn dokter werkte, en dat deze na 4 uur langs zou komen.

Om kwart over 5 ging de telefoon.
De assistente:
Ja, het speet haar, maar de dokter was er niet in geslaagd om mij te bezoeken.
Morgen, dan komt de dokter beslist…….

Ik was zo overdonderd dat ik alleen “O” kon zeggen.

Lang leve pijnstillers en fuck de gezondheidszorg.

doktersteken

7 reacties

Opgeslagen onder gebeurtenissen, heden, persoonlijk

7 Reacties op “Scheel en scheef

  1. WTF? Een huisarts met een negen tot vijf mentaliteit? Dat moet toch gewoon niet kunnen!

  2. Heel veel beterschap gewenst trouwens, zou het in mijn boosheid vergeten.

  3. Hier nog één. Ik moet eerst drie dagen druppelen met slaolie, daarna gaat er pas gespoten worden. Slaolie? Dat gebruikte mijn oma en dan praten we over de jaren 50. Ik heb maar een (duur) flesje walnotenolie aangebroken…
    Sterkte, ik weet van voorgaande verstoppingen wat oorontstekingen zijn. Gekmakend. .

  4. Het doorspuiten hielp gelukkig tegen de pijn, alleen die bijholteontsteking zit er natuurlijk nog.

  5. Dan heb ik ditmaal geluk gehad… De assistente was onthutst over hoeveel er uitkwam.

  6. Wat een l*l die dokter!! Hoop dat je inmiddels op bent geknapt

  7. mumke

    gelukkig wel.

Geef een reactie

