Fokuswonen, met een korrel zout

Strooizout op straat

Er zijn van die weken waarin, op zich kleine, onbelangrijke dingen tot één groot ongenoegen kunnen leiden.

    Het gebeurt natuurlijk vaker dat niet alles zo loopt als iemand zou willen dat het loopt.

De bus rijdt net weg, of juist niet.
Of de NS speelt treintje als het sneeuwt.
 

    Maar toch.

 
Er zijn ook kleine onbelangrijke dingen die, als er maar genoeg van achter elkaar gebeuren je humeur danig kunnen verpesten.

 
Op woensdag ontdekte ik dat op het forum van de clientenraad vermeld stond:

Het jaarplan van Fokus is weer gereed. Dit jaar is het echter de bedoeling dat het jaarplan alleen op extranet en de website van Fokus zal verschijnen.

 
Dus logde ik in en zocht en zocht en bleef zoeken. Allerlei(verouderde) informatie vond ik, maar geen jaarplan.
 

    Op vrijdag herhaalde ik deze aktie, maar nog steeds niets.

Natuurlijk heb ik mijn bevindingen gemeld op hetzelfde forum, maar blijkbaar is het of voor niemand belangrijk om te weten wat er in het jaarplan staat, of ik ben te stom om het te vinden.
In elk geval heb ik het niet gelezen.
 

    Op diezelfde woensdag vertelde een ADLer mij toen ik wilde eten, dat al mijn magnetroneten op was, dus at ik maar een minipizza, en aangezien ik niet buitenkom,dus zelf geen boodschappen doe, herhaalde ik dit donderdagavond.

 

    Op vrijdag vroeg een ADLer mij waarom ik de lasagna niet at die onderin de koelkast stond…..

 
En ook op diezelfde woensdag werd mij gezegd dat ik nog maar 3 sneden brood in de vriezer had dus heb ik donderdag en vrijdag maar knäckebrood gegeten en toastjes.
Vanmorgen bleek er nog een heel brood in de vriezer te liggen…..
 
Vrijdagmiddag heeft het hier, net als overal, gesneeuwd.
 
En vanmorgen liggen er door het hele huis witte voetstappen en vegen.
 

    Het hele huis ligt bezaaid met zout.

En niet zo’n beetje.
Er moet buiten iemand zeer kwistig zout gestrooid hebben want niet alleen bij mij, maar ook bij andere clienten en op de ADLunit ligt alles onder.
Stofzuigen helpt weinig, het zout blijft bij iedere stap terugkomen.
 
En eindelijk ontdekte de ADL dus waarvoor die overschoenen van stof, die blijkbaar al 1 jaar geleden geleverd waren, bestemd zijn….
 
 

Mijn begroeting voor de komende dagen zal zijn: SCHOENEN!!!!

5 reacties

Opgeslagen onder dinges, gebeurtenissen, intermenselijk, persoonlijk

5 Reacties op “Fokuswonen, met een korrel zout

  1. Je hebt gelijk, allemaal dingen die wel eens kunnen gebeuren. Maar kan me prima voorstellen dat een stapeltje zorgt voor flink wat ergernis. Is er trouwens een manier om zelf enigszins bij te kunnen houden wat je aan een in huis hebt?

  2. Daarom ben ik ook boos, ik ben er bij in de keuken, maar kan niet precies in de koelkast alles zien, dus er wordt blijkbaar zo maar iets gezegd.

  3. Hmz ja, dat maakt het nog net een tandje vervelender (zachtjes uitgedrukt).

  4. vogel

    Ja…het zijn vaak al die dingen bij elkaar die op een gegeven moment tot grote ergernis leiden. En ja, ik zit hier ook in een huis vol met sneeuw- en zout- voetsporen en me te verbazen waarom dat zo gaat. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat adl-ers hun eigen huis in gaan met schoenen waarmee ze net buiten door de sneeuw zijn gelopen. En juist ik (en de meeste clienten) kunnen hun vloer niet zelf schoonmaken. Dat mag mijn huishoudelijk hulp zo gaan doen, terwijl ze eigenlijk haar tijd ergens anders voor nodig heeft, want zij heeft niet ingecalculeerd dat zij vandaag de vloer moet schoonmaken die is vies gemaakt door adl-hulpen ( en dat betekent dus dat de keuken niet schoongemaakt kan worden deze week) . Die stoffe overschoenen?? Goh, nog nooit van gehoord! Goede tip! Daar zal ik straks over beginnen. Maaaar ik vrees dat ik weken bezig ben om ze dat duidelijk te maken en ze gaan reageren met ‘weet ik niets van’..en ..’ik kan er ook niets aan doen’… en dat als ze er wellicht toch echt achter komen dat die schoenen bestaan dat dan de dooi er allang weer is. Klink ik cynisch?? ja wellicht…na al die kleine dingen bij elkaar!

  5. Nou moet ik zeggen dat mijn vloer ook onder het zout zit en er niet tegen aan te dweilen is. (Ik kan van alles maar staand mijn schoenen uit doen bij de deur hoort beslist niet tot de mogelijkheden). Het is dat of mijn nek breken op de stoep. Nu kunnen ADLers wel stoffen hoezen dragen maar kan me er wel iets bij voorstellen dat het zo handig veder niet is als je van huis tot huis gaat.

    Dingen als de mededeling dat de maaltijden op zijn terwijl het niet zo is, zou ik veel erger vinden. Het raakt zo aan de afhankelijkheid waar je in verkeert.

Geef een reactie

