What’s in a name?

Gisteren stierf mijn vader.

Karel Lodewijk Eijkhout, 85 jaar.
Toen ik kind was verdween hij voor lange tijd uit mijn leven en pas veel later leerde ik hem kennen.
Regelmatig kwam hij op bezoek.
Tot hij een beroerte kreeg en tenslotte werd opgenomen in een verpleeghuis.
De laatste jaren spraken wij elkaar alleen telefonisch.
Zijn naam is Karel Lodewijk EIJkhout.
Net als mijn naam, en die van mijn zus.Vaak spreken wij over die naam.
Over de lange ij, die de naam naam maakt.
Ons hele leven streed hij tegen de Y.
Net als mijn zus en ik.
Die puntjes op de ij, maken je naam.

Maar wat werd op de rouwkaart gedrukt?
Precies. Eykhout met ypsilon….

 

De verkeerde naam...

5 reacties

Opgeslagen onder intermenselijk, persoonlijk

5 Reacties op “What’s in a name?

  1. Wat een fout. Veel sterkte, christinA!!

  2. Hippo

    Au 😦

    Gecondoleerd…

  3. Esther

    Christina gecondoleerd met het overlijden van je vader. Wat zuur zo’n spelfout

  4. mumke

    Dank je. Ja, juist omdat er bij iedere instantie altijd een strijd vanwege de schrijfwijze is.

Geef een reactie

