Doe eens normaal man

“Doe eens normaal man”, dat hoefde ik niet te zeggen vroeger en ook vriendjes namen het niet altijd in dank af.
Het tegen een volwassene zeggen was het natuurlijk helemaal uit den boze.
“Doe eens normaal man” mochten ook mijn kinderen niet tegen mij zeggen met als hoofdreden: “Ja hallo, ik ben wel je moeder en niet een vriendje”.

Gelukkig is Rutte niet mijn moeder en ook niet mijn vriendje, maar hij is wel minister-president van Nederland.

Hij is dus ook de minister-president van Geert Wilders.

“Doe eens normaal man”

 

 

6 reacties

Opgeslagen onder intermenselijk, overheid, politiek

6 Reacties op “Doe eens normaal man

  1. Het was inderdaad een wat ordi opmerking voor die sjieke Binnenhofzaal, maar ik was toch wel even perplex dat – knixje – zijne excellentie Rutte net als Pechtold de PVV opmerking uit z’n verband trok en dat vervolgens heel onceremonieel weg stond te lachen.
    Respect moet je verdienen, Mumke. Ik heb bij niemand in dat kabinet het gevoel, ‘kom, die zal ik eens mijn respect gaan betuigen’. Ik vind het geen normaal volk, met die Haegse en Wassenaerse facades.

  2. Het gaat om gewone omgangsvormen.
    Zoiets zeg je niet. Punt.

  3. Handimarrie

    Mark Rutte heeft nooit naar de Nanny gekeken. Een stout kind (Wilders) zet je op de nadenkplek en daar ga je niet om staan lachen. Hierdoor geef je verkeerde signalen af.

  4. Jet

    precies,ik heb me ook dood zitten ergeren aan al dat gelach , niemand die echt opstond .Wat een flut kabinet

  5. Klein klein kleutertje
    Wat doe je in mijn binnenhof
    Je plukt er alle normen en waarden af
    Je maakt het veel te grof

    O mijn lieve mamaatje
    Zeg het niet tegen papaatje
    Ik zal zoet naar school toe gaan
    En de bloemetjes laten staan

    Klein klein kleutertje
    Wat doe je in mijn binnenhof
    Je plukt er alle fatsoen en respect af
    Je maakt het veel te grof

    O mijn lieve mamaatje
    Zeg het niet tegen papaatje
    Ik zal zoet naar school toe gaan
    En de beschaving laten staan

  6. Pingback: RE: Doe normaal,dan doe je al gek genoeg,maar het moet niet gekker worden in onze samenleving met al die zure gezichten zonder gezelligheid en sociale cohesie. | Anaconda15's Blog

Geef een reactie

