Fokus: sleutels

sleutelring + sleutel, wikipedia

Met een ernstig gezicht wordt mij verteld dat er een bos sleutels is verloren en dat daar ook de “moeder”sleutel aan hing.
Een “moeder”sleutel is een sleutel waarmee de ADL in geval van nood de woning van een client binnen kan.

Hiervan wordt naderhand altijd een protocol opgemaakt dat door de client ondertekend wordt.

 

 

      “Nee, er staat geen enkele aanwijzing naar Fokus op de sleutelbos”.
      “Nee, de sleutel zit in een plastic hoesje dat niet is gekentekend.”
    “Vannacht komt er een tweede nachtdienst zodat men met 2 man de boel in de gaten kan houden”.

Hmm, voor mij telt maar één ding. “Krijgt iedereen een nieuw slot?”
En ja, iedereen zal waarschijnlijk een nieuw slot moeten krijgen.
“mooi zo, dan hoef ik dit niet te kopen”.

De aandacht voor “het verschrikkelijke nieuws” is meteen weg bij mij.

      “Ben je dan niet bang nu?”

 

    “Nee, gek he?”

Ik woon immers al 15 jaar in een woning die niet met een grendel kan worden afgesloten of op het zgn nachtslot kan omdat anders de deuropener voor de ADL niet werkt,of omdat men anders na een noodoproep niet naar binnen kan.

De volgende morgen blijkt de sleutelbos alsnog gevonden.
Jammer, dag nieuw slot.

6 reacties

Opgeslagen onder dinges, humor?, intermenselijk, Zonder categorie

6 Reacties op “Fokus: sleutels

  1. Paul

    Gevonden?
    Ja ja, dat is inderdaad goedkoper dan alle sloten vervangen…
    😛

  2. Ik ben nog steeds pissig dat het filmpje van een stelende bejaardenverzorgster niet op internet gezet mag worden.

  3. O wacht, ik heb die beelden gezien, dus dat is wel gebeurd.
    http://www.deventertelevisie.nl/tv/nieuws/?article=9978

    Ben waarschijnlijk in de war met beveiligingsopnamen uit een andere sector…

  4. Anoniempje

    Bij ons op het project heeft iedereen gewoon een extra stalen pin op de deur, die gekoppeld is aan het fokus/deuropener systeem.
    Het extra slot springt er automatisch op, en mocht de stroom uitvallen ontgrendeld het slot automatisch.
    Er is dus wel degelijk een oplossing!

  5. Dat lijkt mij heel doeltreffend, ik zal hierover eens navragen. Dank je.

  6. Pingback: RE: Doe normaal,dan doe je al gek genoeg,maar het moet niet gekker worden in onze samenleving met al die zure gezichten zonder gezelligheid en sociale cohesie. | Anaconda15's Blog

Geef een reactie

