Het aanrecht van Sabine Uitslag

pas op: rolstoel

Geshockeerd ben ik, en heel erg kwaad.

Van nabij heb ik gezien hoe mensen, die voorheen eigenlijk niets met elkaar hadden, behalve vriendschap voor één van hen, enkele maanden bijna dag en nacht hebben opgeofferd om mantelzorg te verlenen aan die ene vriend.
Dat betekende dat zij regelmatig hun gezin ook ’s nachts alleen moesten laten, of niet op hun werk konden verschijnen.
Financieel, geestelijk, en ook lichamelijk (lange reizen op onverwachte uren) was het zwaar.
Maar uit vriendschap en liefde voor die vriend konden zij dit volhouden.

Die vriend is inmiddels helaas overleden, iets wat de mantelzorgers niet in de kouwe kleren is gaan zitten.

En vanmorgen lees ik in “zorg en welzijn” de column van Sabine Uitslag, Tweedekamerlid CDA, met zorgbeleid (verpleeghuizen, WMO, AWBZ) in haar pakket.
En deze Sabine Uitslag, ex-verpleegkundige ook nog, presteert het in haar column om het geven van mantelzorg te vergelijken met het klaarmaken van een ontbijt voor haar lief.
Ze vraagt zich af of mantelzorg wel waardevol is.
Letterlijk schrijft ze:
Laatst was ik in het weekend een ontbijtje aan het klaar maken voor mezelf en m’n lief en ik vroeg me af: ben ik nu aan het mantelzorgen?

Nee, beste Sabine, je staat daar waar je thuis hoort: achter het aanrecht.

7 reacties

Opgeslagen onder heden, intermenselijk, overheid, politiek

7 Reacties op “Het aanrecht van Sabine Uitslag

  1. http://careldem.web-log.nl/careldem/2011/07/cda-en-mantelzorg.html Hoe kan een mens zo dom zijn! en dat moet onze belangen vertegenwoordigen, verschrikkelijk!

  2. ulrike

    ik krijg overal uitslag van sabine

  3. Het geval Uitslag (what’s in a name) sluit een beetje aan op het GeenStijl stuk met Kamervragen aangaande de zaak van juwelier Kamerbeek. De antwoorden op die vragen zijn uiteraard gefingeerd (de vragen volgens mij ook) maar benadrukken weer eens hoe alien bestuurders zijn. Als je het woord ‘mensen’ zegt, wijzen ze onmiddelijk op zichzelf en degenen in hun elitaire omgeving. De rest is, ja wat, decor? Vulling? Een aardige maar verder niet relevante abstractie?

    Egoïsme en egocentrisme heersen meer dan ooit.

  4. Eigenlijk plaats je hier een Open Brief, zoals Michel Mans ook vaak doet (maar op aanzienlijk minder beleefde manier). En eigenlijk zou je moeten proberen het mailadres van die muts of haar afdeling te achterhalen, en het haar sturen. Want jouw weblog zal ze wel niet kennen.

    …IK doe het niet mumke, ik zou je tekst helemaal vermichelmansen, LOL

  5. christinA eijkhout

    Een echte brief zal ook niet veel uithalen, denk ik. Wie dit bepaalde gen mist ziet niet goed wat er om hem/haar gebeurt. Ik zag dat het CDA bij monde van een ander kamerlid ook al gereageerd heeft.
    Er zijn ook veel mensen die een blog erover schreven.Kijk, hier staan er genoeg.

  6. Ronald

    [img]http://blogimages.seniorennet.be/raa/835840-a2edfe7c91498651b68d09d41dee31a1.gif[/img]

Geef een reactie

