Oud brood?

pas op: rolstoel

Inmiddels zijn we een week verder en zowel de PGB als alle ophef over het voortbestaan van Fokus en alle andere bezuinigingen in de zorg zijn uit het nieuws en de kranten verdwenen.

    De Tweede Kamer en het Kabinet zijn op reces, maar de ambtelijke molens draaien krakend en piepend verder.
      Dat wil niet zeggen dat de komende gevolgen niet zichtbaar worden, zowel bij Fokus als bij mensen die een PGB hebben.
    Wat Fokus betreft kan ik kort zijn, men tracht nog steeds aan “produktiviteitscijfers” te voldoen, zonder verder rekening te houden met het feit dat het verschil met een instelling vooral op het gebied van kwaliteit ligt.De eerste “als het maar betaalt, met weinig echt werken”-vakantiekracht is al gesignaleerd.

Laatst had ik het over het feit dat het smeren van mijn boterham in het gedrang zou komen bij de invoering van de AWBZ.

    Zelf dacht ik dat het zuiver theoretisch zou zijn, want welk mens zou iemand vanwege een “regeltje” laten verhongeren?

Deze twee afleveringen “blijf van mijn oma af” en “blijf van mijn oma af, watteuh?” uit het blog van Cinner laten zien hoe er met PGB’s van degenen die het het hardst nodig hebben wordt omgegaan door gemeentes.

    Dus of de WMO zich ook daadwerkelijk om het smeren van mijn boterham zal gaan bekommeren, ik  heb er  een hard hoofd in.
6 reacties

Opgeslagen onder dinges, mogelijkheden, overheid, politiek, toekomst, Zonder categorie

6 Reacties op “Oud brood?

  1. Zal die vakantie-kracht leuk vinden om te lezen, denk je niet?
    Wat is nou de meerwaarde in dit verhaal om toch nog even die vakantie-kracht publiekelijk af te serveren?

  2. christinA eijkhout

    “De vakantiekracht” staat synoniem voor alle “maatregelen” en roosterwijzigingen die, in elk geval hier, worden genomen. Je hebt wel gelijk wat betreft de zin. Die hoorde bij de vorige. Ik zal het herstellen.

  3. Ik vermoed dat er eerder nog een zin stond betreffende de ‘vakantiekracht’ die inmiddels is weggehaald. Maar in reactie op ‘afserveren’: ik denk dat het juist goed is om duidelijk te zijn in wat er niet goed gaat. Iedereen kan nog zo sympathiek zijn, daar zijn cliënten nu eenmaal weinig mee geholpen als het om problemen gaat.

  4. christinA eijkhout

    In het klad stond er ook geen zin. Het was uit z’n verband gehaald. De kunstjes van dit jaar zijn nog niet bekend 🙂 .

  5. ulrike

    Vakantiekrachten kunnen inderdaad beste mensen wezen
    Maar ik vind het voor mezelf niet fijn om zoveel verschillende mensen in mijn huis en aan mijn lijf te moeten laten.De vakantieperiode is als je afhankelijk bent van anderen een onrustige tijd
    Ook vind ik de vakantiekrachten,in dit project althans, veel te jong
    Maar wie wil er ook werken voor E 10,- bruto per uur ?

    Ik ging toen ik jong was bollenpellen voor een extra zakcentje. Een simpel baantje met een verantwoordelijkheid passend bij mijn leeftijd

  6. @Bollenpeller Ulrike 😉
    Iedereen die bij Fokus aan de slag gaat is minimaal 18 jaar, maar ik ben het met je eens dat sommige mensen ‘verder’ zijn op hun 18e als andere.
    Daar komt nog eens bij dat onze vrienden uit Polen alle bollen al gepeld hebben voor de helft van ons minimumloon 🙂

Geef een reactie

