Buddy Button

Mijn Buddy Button is kapot.
Lastig, want nu heb ik als ik in bed lig geen mogelijkheden om contact te hebben met de ADL, ik kan dan geen deuren openen etcetera.

Buddy Button

Daar ik het gezeik over wie de verantwoordelijke instantie voor de omgevingsbesturing (op bed)is, en wie dan moet betalen, al voelde aankomen, dacht ik: kom, ik zoek ff op internet, en koop er wel een paar, heb ik meteen reserve.
Tevens stuurde ik iemand de stad in om in elektrowinkels te kijken.
Dit is de Buddy Button

 

open Buddy Button

De BuddyButton blijkt nergens in de gewone handel verkrijgbaar te zijn.
Het ding komt uit USA waar hij hier te koop is.
Zo’n BuddyButton kost daar tussen de 45 en 50 dollars, dat is ongeveer tussen de 31 en 35EUR.

 

 

 

In nederland is hij natuurlijk ook te koop, bij bedrijven die spullen voor gehandicapten verkopen. Bijvoorbeeld hier.
Alleen in Nederland kost de Buddy Button opeens: €90,70 (€76,22 excl. BTW)
Dat is meer dan een verdubbeling van de prijs.
Toevallig zie ik net de premier met een schijnheilig gezicht klagen over de kosten van de zorg.

Ik heb dus  ervaren waarom zorg voor gehandicapten zo duur is.

(De BuddyButton heb ik maar via de juiste weg aangevraagd en die zal wel eerdaags geleverd worden.Tot die tijd verloopt mijn communicatie in bed via de alarmknop.)

4 reacties

Opgeslagen onder dinges, heden, hypocrisie, Zonder categorie

4 Reacties op “Buddy Button

  1. Wohow, dat is goed verdienen zo ja! Vond de prijzen in de USA al wat aan de hoge kant maar de prijs in Nederland slaat meteen alles.

    Hoop dat hij snel geleverd zal worden en het ondertussen met de alarmknop een beetje te doen is.

  2. mumke

    Die alarmknop gaat best, ik hoor het lawaai niet. 🙂
    Er zijn wel meer van die prijzen die in Nederland minstens 3x zo duur zijn. En dat zijn vaak veel voorkomende gebruiksartikelen.
    Ik zie bijvoorbeeld passieve tilliften voor ongeveer 4000 Euro, terwijl ze vanaf 800Euro in het buitenland vermeld staan.
    Als je dat voor de hele Nederlandse zorgsector uit zou rekenen, dan zul je zien dat in die sector ergens grote winsten worden gemaakt.

  3. LOL Gelukkig lukte het aardig met de alarmknop. Is de buddyknop nu wel binnen?

    En mijn ogen vallen uit mijn hoofd van de prijsverschillen. Nooit bij stil gestaan dat die verschillen zo op konden lopen. En idd, geen wonder dat de zorg zo duur is. Misschien een tip voor de SP, die is ideeën aan het verzamelen om op een betere manier te bezuinigen op de gezondheidszorg. valt nogal winst op te behalen.

  4. mumke

    Ja, gelukkig kwam hij vrijdagmiddag.
    En die verschillen lopen door de hele sector, met o.a. het excuus dat het allemaal aan speciale keuringseisen moet voldoen.

Geef een reactie

