Gedachten aan Erik

Een vreemd idee is het om nooit meer uitbarstingen van vreugde of verdriet te lezen van @erikje1981.
Nooit meer de inchecks in het Geheime Rookhol op Foursquare te zien.
Nooit meer voor hem, zoals hij het noemde Nachtmuziek via Twitter uit te zoeken en te DMen.
Vandaag, 23 mei 2011, is hij gestorven.

30 jaar oud.

Zoals hij zelf schreef: volledig verkankerd.
Sinds april lag hij in het Ned.KankerInstituut, waar dokters tegen beter weten in toch probeerden voor hem mogelijk te maken wat hij het liefste wilde: leven.
Het heeft niet zo mogen zijn.
Eind vorig jaar plaatste hij op zijn blog de video van The Doors, The End.
Een enkele keer vroeg hij zich af waarom hij het allemaal nog deed, dood ging hij toch, en meteen erachter te zeggen: maar niet nu.

De afgelopen tijd zijn trouwe vrienden dagelijks en ook vaak ’s nachts bij hem geweest.
Hij hield van hen allemaal en zij hielden van hem.
@erikje1981, Erik R.I.P.

6 reacties

Opgeslagen onder Zonder categorie

6 Reacties op “Gedachten aan Erik

  1. onkruid

    Ja en daar zit ik dan,me beseffend dat het Leven eindig is, herinneringen aan kennissen en familieleden die ook dood zijn bespringen mij,tranen vloeien. ik had het voornemen om nog eens naar Amsterdam te rijden om Erikje1981 te ontmoeten . Erikje heeft me ergens bewust gemaakt van het gegeven dat het niet erg is om ‘iets’ te vertellen op een blog of anders.Ik hoop van harte dat Erikje genoten heeft van al die kaarten en mailtjes. Dat hij het gevoel heeft gehad dat Hij gezien werd, dat Hij van Waarde was/is.

  2. enwatdannog

    Na een berichtje op GeenStijl heb ik Erik de afgelopen weken gevolgd via Twitter. Heb hem elke dag een kaartje gestuurd. Zijn laatste bericht aan mij was ”Leuk dat de kaartjes zijn aangekomen”. Ik heb een paar keer aangegeven langs te willen komen, mocht hij daar behoefte aan hebben. En aangeboden zijn blog aan te vullen omdat hij dat zelf niet meer kon. Maar reacties zijn er niet gekomen. Uiteraard heb ik hier respect voor.
    Hij heeft iets in mij los gemaakt wat ik mijn hele leven bij me zal dragen. Mijn hart huilt om hem. Ik hoop dat hij naar een betere wereld gaat, waar zijn vader en zijn lief op hem wachten. Rust zacht lieve Erik!

  3. De naam zei me niets, maar erikje schijnt een internet fenomeen geweest te zijn. En de loterij in levenskansen speelde weer eens vals, 30 is gewoon te jong.

  4. christinA eijkhout

    Hij was geen internetfenomeen op zich, maar gedwongen door de omstandigheden bracht hij veel tijd online door en veel mensen “ontmoetten” hem daar voor het eerst.
    En ja, er werd weer eens vals gespeeld.

  5. Strijden om dood te gaan, het leven kan verdomde oneerlijk zijn. Weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen maar wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.

    Liefs.

Geef een reactie

