Fokus: digitaal (+ Update)

    De Infokus is “het” blad voor clienten van Fokus.
    Het is zogenaamd “handicap”vriendelijk, iets dat waarschijnlijk geldt voor visueel gehandicapten, die tegelijkertijd kleurenblind zijn, want voor mensen die alleen motorisch gehandicapt zijn, zit er volgens mij niet meer vreugde aan dan de stevigheid van het papier.
    Kort en goed, al jaren zeur ik bij Fokus Groningen en de clientenraad om een digitale kopie.
    Soms maakte ik zelf een .pdf, andere keren las ik het dan maar niet, soms wist iemand voor mij een .pdf te bemachtigen via Fokus Groningen.
    Maar halverwege 2010 kwam eindelijk, tegelijk met het beloofde extranet voor clienten, de gedigitaliseerde versie van de Infokus uit.
    En niet alleen dat, men kon er ook nog voor kiezen zijn papieren exemplaar niet meer te ontvangen.
    Hoera.
    Ja, hoera, totdat ik afgelopen week weer de papieren Infokus ontving.
    Wat? Jazeker, dus ik hup, naar het extranet.
    Daar stond geen infokus.pdf

Dan maar fluks gemaild naar @extranet en dan zou het probleem wel zijn opgelost…..

    De volgende dag kwam de retourmail van @clientenadministratie (huh?) waarin staat:

De digitale versie van de Infokus zal vandaag op Extranet worden geplaatst. Zodra deze geplaatst is, wordt u daarover per e-mail geïnformeerd.

U hebt aangegeven dat u alleen de digitale versie van de Infokus wilt ontvangen. De papieren versie wordt echter automatisch naar alle cliënten van Fokus verzonden. U zult daarom zowel de papieren als de digitale versie van de Infokus ontvangen.

  • Milieu? Kostenbesparing? Klantvriendelijkheid? privacy?
  • Toen ik na 18.00 trachtte in te loggen op het Extranet, was er met de site geen verbinding te maken…..

     

     

    UPDATE: 24-3  de Infokus staat er. Nu nog van de papierverspilling afkomen.

    2 reacties

    Opgeslagen onder dinges, gebeurtenissen, heden, Zonder categorie

    2 Reacties op “Fokus: digitaal (+ Update)

    1. Marianne

      🙂 ik heb naar Groningen gemaild dat ik, na opgave aan Fokus de papieren versie niet meer te willen ontvangen, nu toch weer een Infokus in de bus heb gekregen.
      Het antwoord : u zult de fysieke uitgave niet meer ontvangen.

      Fysiek ?????

      volgens van Dale : het lichaam betreffend; lichamelijk

      Getver! nu wil ik die Infokus helemaal niet meer 😉 een wanstaltig lichaam…

    2. Ik zou ook niet graag een lichaam door mijn brievenbus geschoven krijgen, de klep is al uit z’n fatsoen vanwege de ongevraagde telefoonboeken en Ikea bijbels.

      Ik denk dat Nederland, wereldberoemd om z’n, eh, behoudende kabinetten, neuzensnijderij en aderlatingen met bloedzuigers nog wat moeite met het digitale tijdperk heeft. Of zou het gewoon een kwestie van potjes zijn? ‘Er is nu eenmaal een budget voor een papieren Infokus, en budgetten zijn er om Besteed Te Worden.’

    Geef een reactie

