Koffie met fruitvlieg

(c)freefoto.com koffie

Laatst lag er een keukendoek met een grote koffievlek in de keuken.
Iemand had deze gebruikt om er gemorste koffie mee op te ruimen.
Beetje vies, maar als het daarna meteen in de was gaat, valt het nog wel mee.
Dus niet.

Minstens 1 dag werd het niet ontdekt door degenen die mijn kopje of bordje afwassen en… afdrogen met die doek.

De vlek gaat er nu niet meer uit en bij navraag zei iedereen dat het vies was en hoe iemand dat kon doen en of diegene dat ook zo bij zich thuis deed.

Kortom, niemand was de dader.

een fruitvlieg

Fruitvliegjes zijn vervelende kleine vliegjes die zich razendsnel vermeerderen en graag op restjes voedsel zitten of in lege, onafgesloten flesjes.
Als ze er eenmaal zijn kan het moeilijk zijn er vanaf te komen.
Dus, heb ik er de hele zomer voor gezorgd dat er geen onafgedekt fruit, etensresten, of wat dan ook te vinden was in huis, ik had dan ook geen last van fruitvliegjes.

De gemeente moedigt iedereen aan om, behalve papier, ook plastic apart in te leveren.
Ik heb dus een aparte plastic zak voor mijn afvalplastic, BEHALVE als er eten in heeft gezeten, dan moet het, verpakt en wel in de gewone vuilnisbak.
Het is een paar maanden goed gegaan, tot de eerste persoon zich meldde en zei dat het nu toch niet meer nodig was bij deze temperaturen.
En ondanks dat ik zei dat dat er weinig toe deed en dat alles op de gewone manier doorgaat, had ik afgelopen week de vliegjes in huis.
Nieuwe maatregelen, nieuwe kansen.
Dacht ik.
Tijdens het avondeten werd gezegd:

    “Het is ook eigenlijk logisch, van die vliegjes.”

“Waarom? ”

    “Er zitten ook in je zak voor plastic allemaal plastic flesjes en bakjes van eten”

“Pardon? Toch wel afgewassen of omgespoeld?”

    “Nee, hoor” .

 

Jammer voor het milieu, vanaf vandaag wordt plastic hier niet meer apart weggegooid.
Jammer ook voor de ADLers die er niets mee te maken hebben, ze bevinden zich tussen leugenachtige en vieze collega’s.

8 reacties

Opgeslagen onder dinges, gebeurtenissen, hypocrisie, intermenselijk, Zonder categorie

8 Reacties op “Koffie met fruitvlieg

  1. Vraag me ook wel af of het werkelijk zo goed is voor het milieu, dat plastic scheiden. Het meeste gaat naar Duitsland en dan weet niemand echt wat er mee gebeurd, een groot deel kan eigenlijk niet hoogwaardig gerecycled worden en hoeveel water per huishouden zou het kosten om het plastic schoon te krijgen? Hoeveel extra plastic tasjes of zakken worden er ook weggegooid, om het plastic weg te gooien?

    Maar goed, daar ging het eigenlijk niet om. Weinig fijn dat je zo moet wantrouwen om je huishouden netjes en schoon te houden. Je hebt groot gelijk dat je dan maar niet gaat voor het milieu om fruitvliegjes en vies gedoe te voorkomen. Al is het schandalig dat je het op die manier voor elkaar moet zien te krijgen.

  2. Volgens mij diende die koffiehanddoek net om de fruitvliegjes weg te jagen

  3. Vogel

    Tsja ook hier zeg ik ‘herkenbaar’….Want ook hier durf ik het echt niet aan om het plastic te gaan scheiden. Ik zie dat nooit goed gaan met de adl-ers en zie het al snel een onhygienische puinhoop worden. Ik ben echt voor het milieu. Maar ook voor hygiene in mijn huis. Als ik zie hoe er hier met een simpel vaatdoekje wordt omgegaan (onomgespoeld vies nat in een prop; ook met warm weer; en niet een keer maar vaak), dan wordt het echt ronduit smerig met het gescheiden inzamelen van plastic. Helaas… triest maar waar.. En inderdaad ‘niemand heeft het gedaan’…

  4. piet

    Waarom heb je niet gewoon gevraagd of ze de vuile doekjes niet wilden gebruiken en in de wasmachine stoppen?

  5. christinA eijkhout

    Natuurlijk zeg ik dat altijd, maar als je iets niet zelf kan doen, ben je afhankelijk van wat de ander doet.
    En daar gaat het fout.
    Ik zou politieagent in mijn eigen woning moeten worden om dat te voorkomen. Dat is niet de bedoeling.

  6. Anoniempje

    Plastic scheiden is onzin, meer als 50 procent gaat direct door naar grote ovens in Duitsland, aangezien er teveel bijproducten in het plastic zitten is het simpelweg niet te recyclen.
    En een compleet item over een vlek in je thee-doek, gut gut wat is het leven toch zwaar.
    Aangezien JIJ de regie in eigen handen hoort te hebben, hoor JIJ er ook op toe te zien dat iets gebeurd, met je ogen is namelijk niets mis, veronderstel ik.
    En het zal best zo zijn dat sommige mensen een iets andere standaard hanteren als jij, maar als je voortaan gaat bloggen over koffievlekjes in theedoeken dan lust ik er nog wel een paar.

  7. christinA eijkhout

    Hahaha, nee, de theedoek werd en passant meegenomen. En inderdaad, of het recyclen van plastic nu al nut heeft, daar is het laatste woord nog niet over gesproken.
    Met mijn ogen is niets mis nee. Mijn punt is, dat ik alleen mijn ogen heb en beperkte draairichting met mijn hoofd, niet volledig links of rechts. Gevoegd bij het feit dat ik dus 80% van de tijd nét de handeling niet volledig zie, begrijp je misschien hoe zoiets gebeurt.
    Het is voor mij echt belangrijk dat mensen doen wat ik denk dat ze doen.

  8. Anoniempje

    Ja daar heb jij dan weer gelijk in, ik bekijk dit soort dingen idd misschien iets teveel vanuit mijn eigen perspectief.
    En als je veel zorg afneemt kan je idd moeilijk ALLE handelingen controleren, ik zou er ook vanuit gaan dat sommige dingen vanzelfsprekend zijn.

Geef een reactie

