slonzig en sponzig

Iedereen weet wat een schuursponsje is.

    Dat handige dingetje waardoor het mogelijk is de smalste glaasjes en kopjes af te wassen, of de raarste hoek op het fornuis of de wastafel schoon te maken.

Niets ten nadele van het schuursponsje dus.

Alleen, het wordt een beetje anders als 20 verschillende mensen hetzelfde schuursponsje menen  moeten en kunnen gebruiken.

    De een gebruikt het om bij het afwassen van een kopje of glas overal goed bij te kunnen.
    De ander daarentegen om iets dat gemorst is van de vloer op te ruimen.
    En waar de een het keurig afspoelt, legt de ander het niet schoongemaakt terug.

    schuursponsje

    Sommigen spuiten afwasmiddel op het sponsje en spoelen dit later net als het daarmee  schoongemaakte kopje uit.
    Anderen spuiten bij twee kopjes ook tweemaal afwasmiddel op het sponsje, manoeuvreren ermee in de kopjes en leggen het daarna weg.
    Als er later iets gedronken wordt uit zo’n kopje, komen bij de eerste slok spontaan zeepbellen uit je mond.

Er zijn nog tientallen andere toepassingen denkbaar.
Kort en goed: door mij zijn alle schuursponsjes uit de keuken verbannen en uit huis verwijderd.
Met één uitzondering: mijn hulp gebruikt in de badkamer zo’n sponsje.
Speciaal voor haar ligt in een afgesloten kast een nieuwe, onaangebroken verpakking schuursponsjes.

En wat lag er laatst triomfantelijk op het aanrecht?

Juist, een nieuw schuursponsje uit de verpakking in de kast.


2 reacties

Opgeslagen onder gebeurtenissen, humor?, intermenselijk, Zonder categorie

2 Reacties op “slonzig en sponzig

  1. Iewww, daar zou ik ook niet blij van worden. Ik heb er een voor het aanrecht en gasfornuis, een voor de badcel, een voor ernstige dierenrommel. Als ik alleen al denk dat ze misschien door elkaar
    zijn gebruikt, wil ik ze al zo weggooien.

    Vraag me af of deze mensen die bij jou zo gemakzuchtig te werk gaan, dat thuis ook doen. Wedje van niet. Wat erg treurig is.

  2. Vogel

    Wat een herkenbaar verhaal. hihi… Ik heb mijn schuursponsjes meteen laten verdwijnen :). Overigens heb ik net jouw pagina ontdekt en deze ga ik zeker vaker lezen. Herkenbaar en zeer scherp verwoord. Hier heb ik wat aan!
    Groet

Geef een reactie

