keukenblad + update

middeleeuwse keuken

Mijn mond viel open van verbazing gisteren.

    “meneer eist te veel”,
    “het is een gunst”,
    “deze meneer gaat áltijd de strijd met je aan”,
    “hij heeft ook een hond ter beschikking gekregen”,
    “hij moet toch op zijn tellen gaan passen”,
    “misschien moet hij opnieuw worden geindiceerd, zelfstandige mensen kunnen hier niet wonen”,
    “verzorgers zijn ook niet meegekomen, hij heeft geen goede band”
    “je krijgt zelfstandigheid, we geven je…..”
    “hij rijdt toch alles stuk”
    “Ernst kan beter verhuizen, mensen gaan met tegenzin bij Ernst naar binnen”
    “Ik ben voorzitter van de clientenraad en Ernst is niet bij ons geweest “.

Get Microsoft Silverlight
Of bekijk de flash versie.

De rijdende rechter, normaal altijd goed voor een lach.

    Voor concurrentie van de Stichting Woonvoorziening Lichamelijk Gehandicapten in Purmerend hoeft Fokuswonen, ondanks al haar tekortkomingen niet bang te zijn.

Onder andere tegen dergelijke wantoestanden is Fokus opgericht.

En Ernst, hij heeft zijn keukenbladzaak gewonnen.
Maar de achterliggende problematiek, de houding tegenover lichamelijk gehandicapten, daar is niets  gewonnen.

En Ernst? Als meneer De Jager van arsenicum houdt zal hij in zijn nieuwe keuken graag voor hem koken.
Dan voeg ik  salpeter bij.

 

 


UPDATE 23 november 2010

Helaas werd vandaag in de uitzending van De Rijdende Rechter verteld dat Ernst is overleden.Gelukkig is er inmiddels ook een nieuwe directeur.

9 reacties

Opgeslagen onder heden, hypocrisie, intermenselijk, Zonder categorie

9 Reacties op “keukenblad + update

  1. Wimmel

    [i]”Maar de achterliggende problematiek, de houding tegenover lichamelijk gehandicapten, daar is niets gewonnen.”[/i]

    Het helpt denk ik wel een beetje. Doordat dit soort zaken in de media komen, zal het toch weer wat meer gaan leven in de maatschappij. Hij wordt toch alleen vanwege een spierziekte als tweederangs burger behandeld door notabene de directeur van die stichting.

    Wel leuk dat hij (Ernst) een goed gevoel voor humor heeft!

  2. ulrike

    op de website van de rijdende rechter staan behoorlijk enge reacties na aanleiding van deze uitzending..

  3. Marianne

    van mij had Meneer de JAGER bejaagd mogen worden.
    Wat een ongelooflijk onprofessionele man, die zich laat leiden door zijn emoties.

    Maar… helaas heel herkenbaar! Fokus gaat op dit moment ook zo om met haar cliënten.

    Alsof jouw niveau laag is en zij superieur!

    Ik ben blij dat Ernst door de rijdende rechter serieus is genomen.

  4. christinA eijkhout

    Ik heb daar een aantal reacties gelezen Ulrike. Ze komen aardig overeen met wat in het agemeen door ‘gezonde’mensen over lichamelijk gehandicapten wordt gedacht en gezegd.
    En ja, er zitten hele enge tussen, en ja, daar moet een lichamelijk gehandicapte (leren of niet leren) mee leven.
    Maar daarom is het volgens mij uiterst belangrijk dat er iedere keer op gewezen blijft worden dat een lichamelijke gehandicapte vaak alleen maar een mens is dat toevallig niet kan lopen of duidelijk spreken.Verder is de lichamelijk gehandicapte net als ieder ander, leuk of niet leuk, aardig of niet aardig, rotzak of geen rotzak.

  5. Heb net de uitzending bekeken, wat een verschrikking daar zeg. Je zal er verdroe toch afhankelijk van zijn. Van de reacties op de site werd ik zo mogelijk nog triester.

    Eigenlijk zou er een vervolg op moeten komen. De Jager gaf aan de uitspraak niet uit te gaan voeren en het zou me niet verbazen als Ernst inmiddels buiten is gezet eigenlijk.

  6. christinA eijkhout

    Ik hoorde in nl.test dat Ernst inmiddels een behoorlijke keuken heeft en dat De Jager geen directeur meer is.
    Als dat waar is, is het goed afgelopen.

  7. Ah dat is geweldig nieuws zelfs. Zo’n man past niet bij de baan.

  8. ik zat even wat oude afleveringen te kijken en deze kende ik nog niet, ik denk hier moet men wel op gereageerd hebben op internet en ja hoor.. het blijft top vermaak!

  9. christinA eijkhout

    Natuurlijk is RR bijna altijd vermaak, mij ging het hier voornamelijk om de houding t/o klager en daardoor de algemene houding tegenover gehandicapten.
    En juist dát is hier duidelijk te zien.

Geef een reactie

