Handhaving

Handhaving is niet iets waarmee alleen de politiek en justitie mee te maken hebben.

Bij ouders wordt het “consequentie in de opvoeding” genoemd en bij ons, Fokusclienten: het houden van de regie over het eigen leven.

Het is normaal dat dat, wat door een ADLer voor een client wordt gebruikt, ook weer door dezelfde ADLer wordt opgeruimd.

Alleen, de realiteit laat soms anders zien.


Het eten is op.
Ik wacht met een sigaret tot de koffie minder heet, en dus drinkbaar is.

    “Kan ik ondertussen al even je bord enzo afwassen?”

“Ja hoor, de koffie is toch nog te heet.”
Er komen kletterende geluiden uit de keuken.
Vreemd, voor 1 bord, mes en vork?

    “Ik heb ff alles afgewassen en in het afdruiprek gezet”.

“Alles? Maar er is toch niets? Laat eens kijken?”

In de keuken aangekomen zie ik meerdere borden, een paar glazen en kopjes staan.
“Hoe kan dat nu, de afgelopen 14 dagen is er zelfs niemand anders binnen geweest. “


En opeens weet ik, het is weer tijd om te handhaven.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder dialoog, dinges, gebeurtenissen, heden, intermenselijk

Geef een reactie

