Vuvuzela en vrijheid

Afgelopen week hebben de mensen gekozen.Massaal koos men voor een partij die zegt voor vrijheid te zijn.

Vrijheid, maar natuurlijk niet voor iedereen, alleen voor hen, die dat in de ogen van de partijleider verdiend hebben door zich aan bepaalde regels m.b.t. godsdienst en leefwijze te houden.

Vrijdag is ook het WK voetbal begonnen. Met een daar gebruikelijk, irritant lawaaierig toetertje, de vuvuzela.

Meteen begonnen overal mensen op tv en vooral op internet zich op te winden over het geluid.

Dit kon niet, de voetbalbonden zouden het moeten verbieden en nog meer soortgelijke dingen werden door verslaggevers, programmagasten, columnisten en twitteraars om het hardst geroepen.

Net zo hard als veel van diezelfde mensen eerst de mensen opriepen om voor hun vrijheid toch vooral op die ene partij te stemmen..….

7 reacties

Opgeslagen onder denken, hypocrisie

7 Reacties op “Vuvuzela en vrijheid

  1. Rob

    De Nederlandse pers heeft de mensen al vooraf gewaarschuwd voor de vuvuzela. Dit kon dus niet uitblijven, want men vond het ding al irritant voor het gehoord te hebben.

  2. B!

    ‘Massaal koos men voor een partij die zegt voor vrijheid te zijn.’ Wat is er mis met een Volkspartij voor Vrijheid en Democratie?

  3. CJN

    De vrijheid van de een houdt op waar die van de ander begint. Simpele regel die maar moelijk begrepen kan worden. Oorzaak daarvan is het moreel ethisch gelijk dat de een zich meent te kunnen permitteren, zelfs als dat ten koste gaat van de ander.
    Laat ze lekker op die toeters blazen maar kom dan niet met een stompzinnig argument dat ik me er niet aan mag ergeren.
    Vuvuzela’s zuigen apenballen, in mijn boek. Ik kijk dus geen WK omdat de vrijheid van zwart Zuid-Afrika zwaarder weegt dan de ergernis van de wereld. Prima, laten we er in godsnaam over ophouden, maar dan ook niet zeuren over nazi barbecues in Paraguay.

  4. mumke

    Ik kijk dus geen WK

    Ik wel, als je je er niet aan ergert, dus er niet naar luistert, hoor je ze ook niet.

  5. Marianne

    ik kijk geen WK, hoor geen vuvu… nog iets en stem geen rechtse partij

    Wat een vrijheid!! 🙂

  6. MrM

    Beste B!,

    Omdat die partij, die jij bedoeld, alleen voor vrijheid van de rijke stinkers en de sigaren rokende ondernemers is. Ze doen vreselijk hun best om te verklaren dat ze er ook voor de gewone man zijn, maar dat is alleen maar om ze een rad voor de ogen te draaien.
    Een gewone werkende man/vrouw die op de VVD stemt is net zo slim als een Marokkaan die op de PVV stemt.

  7. Ik wel, als je je er niet aan ergert, dus er niet naar luistert, hoor je ze ook niet.

    Ik wou dat ik dat kon. Maar ik geef niet om voetbal. Dat scheelt.

    Mooie column Mumke

Geef een reactie

