Fokus: bezwaarschrift

Naar aanleiding van mijn herindicatie heb ik een bezwaarschrift ingediend, met de redenen die IK bezwaarlijk vind.

Al het andere dat een Fokusbewoner aan inlichtingen krijgt gaat volgens mij primair uit van wat de opneming van de AWBZ voor Fokus (en dan daarna pas voor clienten) voor gevolgen  heeft.

En wie staat de mens nader dan zichzelf?

Geachte heer/mevrouw,

Op 24 maart 2010  heb 1k van  u het bovengenoemde indicatiebesluit ontvangen.

Ik teken hierbij bezwaar aan tegen uw besluit van 19 maart 2010.

Als gevolg van dit besluit zou 1k per 1 januari 2012 minder recht op zorg hebben dan nu het geval is. Met name de ADL-assistentie  die ik in en om mijn woning gewend ben te ontvangen    — deze geldt tot 2012 als voorliggende voorziening  — zou binnen de AWBZ gereduceerd worden.

Ik kan mij met uw beslissing niet verenigen.

In de functie Persoonlijke Verzorging en Begeleiding (de ADL-handelingen) zijn diverse handelingen niet meer terug te vinden aangezien deze niet onder de AWBZ vallen.

Deze handelingen vallen voortaan onder de WMO.

Tot deze handelingen behoort onder andere het voorbereiden van maaltijden(smeren van brood, plaatsen van voorgekookte  maaltijden in magnetron, het zetten van koffie of thee, enz.).
Dit zijn handelingen die tot nu altijd door de ADLassistente  zijn uitgevoerd en een onlosmakelijk onderdeel vormen van het wonen in een clusterwoning  met ADL-assistentie.

Door deze handelingen uit het pakket te halen kom ik 5 tot 7 uur per week te kort.
Daar ik begrepen heb dat Fokus nog in onderhandeling  is met het Ministerie van VWS, verzoek ik u een eventuele hoorzitting met mij uit te stellen tot na het bekend worden van de uitslag van deze onderhandelingen.

Als u contact met mij wilt opnemen, dan bij voorkeur via e-mail.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder dinges, overheid, toekomst, Zonder categorie

Geef een reactie

