Fokus: Contradictio in Terminis

Het is pas in 2012.

De materie is best ingewikkeld.

Eten geven en drinken geven hoort bij AWBZ=Rijk

Brood smeren, water opzetten, magnetronnen niet.

Dat valt onder Huishoudelijk.

Het Rijk heeft Huishoudelijk aan gemeente gegeven: WMO
Maar: voor WMO telt of je mantelzorg, huisgenoten,ZOU hebben.

Zo niet, dan kun je bijvoorbeeld voor eten ook naar TafeltjeDekje.

Daar krijg je wat ZIJ bepalen, niet wat JIJ zou kopen.

Die vervolgens je eten tot de deur brengt.
En dan zit het nog steeds niet in de magnetron.

En als je zo afstreept, kom je uiteindelijk tot de conclusie dat ik vanaf 2012 geen eten meer krijg.

6 reacties

Opgeslagen onder dinges, heden, overheid, toekomst, Zonder categorie

6 Reacties op “Fokus: Contradictio in Terminis

  1. Dick

    Als het niet om te janken was, zou ik hard lachen om deze idioterie. Het is angstaanjagend. Ik lig gelukkig in een instelling. Niet dat dat alles is, maar ik heb hier tenminste mijn broodnodige rust.

    Dat wil zeggen, als ze me niet vergeten met eten (dieet ivm allergieen), de medicatie niet herhaaldelijk onjuist is en ze reageren op mijn bel.

  2. mumke

    Hahaha, tja, een goed getrainde adl-er zou als dit zich bij een van de bewoners/clienten zou voordoen, zeggen:
    Dat is nu eenmaal het Fokusprincipe, dan ben JIJ verantwoordelijk, anders zou je in een instelling wonen, daar zorgen ze voor alles.

    Ik ben blij dat jij ook de humor ervan inziet.Het blijft natuurlijk bij de beesten af, zowel voor mensen binnen, als mensen buiten instellingen.

  3. Dick

    Weet je Christina, wanneer wij ons gevoel voor humor verliezen, bljft er weinig meer over. Laten we daar blij mee zijn.

  4. Con

    Mumke,

    Je krijgt natuurlijk nog wel eten na 2012.
    Droog brood, rauwe bonen ed.
    Maar ja, honger maakt………

    Sterkte
    Con

  5. christinA eijkhout

    Ik lust geen bonen.
    Dus ik heb geluk dat ik geen religie heb :).

  6. Vogel

    Yep..precies…dit is ook mijn allergrootste vrees rondom het hele omzetting-naar-awbz-proces. Ik moest echt lachen toen ik je bericht las. Maar het is inmens triest. Fokus belooft alles op te lossen. jaja…Ohja?? Kunnen ze toveren? Moeten wij daar maar rustig op bouwen? Ik zie nog geen enkel aanknopingspunt dat hier een oplossing voor komt (eeeeehhhhhh eentje die in de praktijk ook echt uitvoerbaar is dan he). Het blijft ijzig stil op dit gebied…. Tsja..in hongerstaking dan maar straks met z’n allen (zonder keuzevrijheid)…?

Geef een reactie

