Fokus: her-indicatie

Wie bedondert nu wie hier?
De meneer van het CIZ heeft mij geindexeerd in klasse 8, voor 24,9 uur.
Bovendien komen daar 5 uur Begeleiding(het paragraafje dat gebruikt wordt om de hand- en spandiensten onder te brengen) bij.
En omdat ik geen PGB heb, mis ik dat gedoe van buiten, binnen en rond de woning ook niet.
Alleen…….

Ik beweeg niets.

Brood smeren, koffie zetten, vuinisbak legen, gordijnen sluiten, kopje afwassen, was in machine stoppen, dat allemaal wordt voor mij gedaan.
En dat zijn in totaal 5 tot 6 uur meer dan nu aan Begeleiding wordt gegeven.

Oooooo

Ik zie het fout, zegt het CIZ.
Een groot gedeelte van het door jou genoemde is Huishoudelijk.

Dat staat niet in de AWBZwet.

Dat valt onder de WMO, das de gemeente.

Hup, naar Regelhulp.nl

Das jammer,

voor kopje afwassen, koffie zetten, eten magnetronnen is voor iemand die zelfstandig woont niet veel te vinden.

Logisch, want daarom woon ik ook bij Fokus.

4 reacties

Opgeslagen onder dinges, intermenselijk, overheid, Zonder categorie

4 Reacties op “Fokus: her-indicatie

  1. Mag ik nog hopen dat het een 1 april grap blijkt te zijn? Asjeblieft?

  2. mumke

    Dit is echt, er zijn gevallen waar het nog erger is.
    Mensen die opeens een fysiotherapeut zouden moeten inschakelen omdat een eenvoudige technische handeling niet meer door Fokus zou kunnen worden uitgevoerd, omdat die handeling niet in het kader van de AWBZ valt.
    Zelf vraag ik mij af wie de parkiet moet voeren, dat heb ik vergeten te vragen.

  3. Echt absurd. Maar hoe regel je het nu dan, zijn er mensen die ermee helpen?

  4. mumke

    Nu wordt gewoon of magnetroneten gekocht, of ik laat door vrienden iets invriezen.
    Fokus magnetront dat wat ik wil en geeft mij dat.

Geef een reactie

