Vinkjescultuur

Hoera, de tilliftenkeuring (verplicht blijkbaar door “Den Haag”enzo) wordt weer afgenomen.

    Vorig jaar schreef ik hier een stukje over.
    Maar goed, nieuw jaar, nieuwe kansen.

De ADL-er komt met haar lijst en ik zeg dat ze maar moet kijken.
Na vijf minuten komt zij weer terug.
“En?”

    “Er staat niets op de lift”,

“Wat zou er dan moeten zijn? “

    “Er hoort een sticker op te staan, wanneer hij gekeurd is.”

En dat gegeven dient zij dan aan te vinken op haar lijst. Ik vraag waarop hij dan gekeurd zou hebben moeten zijn. Volgens het papier op technisch functioneren enzo.
“Weet je wat? Ik bel gewoon ff met degenen die die keuring voor de gemeente moeten uitvoeren. Volgens mij is er afgelopen jaar wel iemand geweest, die had ook een lijst, ik weet niet precies wat hij deed, maar dat horen we dan”.
Zo gedaan.

    “Ja mevrouw, op 23 februari is hij door ons gekeurd en nee, wij plakken nooit stickers ofzo.”

Deze informatie is voldoende.
Ik zeg: “nu vul jij op jouw lijst 23 februari in, iedereen tevreden”.

    Bij navraag bij de ADL-er hoorde ik dat tot nu toe geen van de door haar bezochte mensen een tillift met een sticker hadden.
    Regelmatig lees ik ergens dat verplichtingen en andere protocollen, ondanks dat er iets naars gebeurd is, “nageleefd zijn “.
    Het bewijs hiervan is te zien aan de vinkjes.
2 reacties

Opgeslagen onder dinges, overheid, Zonder categorie

2 Reacties op “Vinkjescultuur

  1. en nee, wij plakken nooit stickers ofzo

    Dat zijn die bedrijven verplicht. En het bedrijf waar die apparatuur wordt gebruikt – verzorgingstehuizen, bioscopen, whatever – moeten dat controleren. Gebeurt dus zelden.
    Je wilt niet weten hoe vaak de nooduitgangen van een zekere bioscoopgrootgrutter geblokkeerd zijn door schoonmaakmachines, trollies en pallets met drankvoorraden en flyers. OK, niet vaak, wel regelmatig. En het interesseert geen hond wat. Behalve als de brandweer aankondigt (!) een dezer dagen even langs te komen voor een inspectie.

  2. Vinkjes en paraafjes dienen vooral om de verantwoordelijkheid naar beneden af te schuiven.

Geef een reactie

