Dialoog: lachuh

    Ik ga eten en roep een ADLer op.
    Vandaag komt er een ADLer uit een ander project invallen.
    Na uitleg hoe en wat, staan mijn koffie en boterham toch klaar

“Ik wil graag eerst een slok drinken”.

    Het kopje wordt vlak bij mijn mond gehouden, maar eigenlijk iets te ver weg.
    Ik slaag erin iets binnen te krijgen en heb het idee dat ik er uit zie als een naar lucht happende vis.

“Zo gaat het niet, je moet het kopje dichterbij houden en mij dan geven”.

    Uiteindelijk heb ik toch een slok binnen.
    Dit is toch een ADLer met al meer dan 10 jaar ervaring.

“weet je, het klinkt gek, maar ik heb een idee hoe je zou kunnen voelen wat ik bedoel “.
“Maar het gaat toch goed? ”
“ik bedoel, als je thuis ofzo, bij het eten eens gewoon met je handen in je schoot gaat zitten, en dan laat je je eten geven door een van je huisgenoten, dan weet je precies waar het op aankomt.”

Een ogenblik wordt ik stomverbaasd aangekeken.
Dan barst zij in lachen uit.
Hahaha, in geen duizendjaar, ik ben toch niet gehandicapt“.

5 reacties

Opgeslagen onder dialoog, dinges, gebeurtenissen, Zonder categorie

5 Reacties op “Dialoog: lachuh

  1. Wat een stuk onbenul….en dat is dan iemand die meer dan 10 jaar ervaring heeft?
    Zou Fokus toch wellicht eens de ADL-ers wat beter moeten “trainen”! (sorry weet even geen beter woord).

  2. Lori

    I followed you on twitter…I am sorry, I don’t understand much of your tweets because I only speak English, sorry!

  3. christinA eijkhout

    Yes, that’s because I’m Dutch, almost only international tweets with hashtag #iranelection o r #oilspill are in English.
    Most other tweets are Dutch.

  4. *zwaai*

    Ik herken veel van wat je schrijft. Mijn zwager zit sinds een aantal jaren in een appartement ipv in een gezinsvervangend tehuis. Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij ineens zelfstandiger is.
    Hij is dat overigens in veel grotere mate dan jij of vele van zijn huisgenoten. Ik probeer voor hun recht op hulp te vechten, maar het is lastig.

    Christa Jonkergouw

  5. christinA eijkhout

    *zwaai terug *

Geef een reactie

