Dialoog: gemeenschapsgeld

Trrrrring.

Deur gaat open en een ietwat onzekere vijftiger komt binnen.

    “Dag mevrouw, ik kom van de gemeente de hulpmiddelen controleren”.

“Controleren, wat bedoel je”?

    “Ik heb hier een lijst met de hulpmiddelen die u heeft, zoals de stalift, de rolstoel en douchestoel, en nu moet ik kijken of de daarop geplakte nummers kloppen.”

“Dus de gemeente betaalt mensen om……. ”

    “Ja, ik heb hier de controlelijst”

Hij kijkt rond en zegt:”Weet u dat uw bandenspanning niet in orde is?”

“Ik zou zeggen: doe er wat aan”.

    “Nou nee mevrouw, ik heb geen servicewagen bij mij, ik ben om te controleren”

“Waarom zeg je dat dan”

    “Zodat er iets aan gedaan kan worden “

“Maar jij bent alleen maar om te controleren”

    “Als ik het opschrijf, dan zien ze het en kunnen er iets aan doen.”

De man kijkt op zijn lijstje.

    ” Ik zie hier twee staliften staan met twee nummers”

Het ene nummer was van een stalift die 3 jaar geleden vervangen is.

Hoezo “dan zien ze het?”

1 reactie

Opgeslagen onder dialoog, heden, intermenselijk, overheid

Een Reactie op “Dialoog: gemeenschapsgeld

  1. jet

    Gister een brief vh zorgkantoor.Het is altijd even schrikken als er iets in de bus ligt van wat voor instantie dan ook.Ik wacht nog even met openmaken.Eerst moet ik me even psychisch voorbereiden.
    Ik ben ernstig ziek dus schuldig bevonden .
    Over mijn zieke rug is het echter wel geoorloofd ,dat logge tegen elkaar inwerkende instanties een flinke boterham kunnen verdienen.Ik voorzie zoveel mensen van een driftig inkomen maar er kan zelden een bedankje vanaf.Dit terwijl de zorg waar ik daadwerkelijk mee geholpen en recht op heb nog
    steeds op diverse fronten ondermaats is.Ik vraag me regelmatig af waar mijn bonus toch blijft.

    In de envelop vind ik de bevestiging van ontvangst van mijn recent ingestuurde pgb verantwoording.Er is een flink bedrag onrechtmatig uitgegeven volgens dit standaard anonieme schrijven.
    Het gaat om een bedrag dat mijn hele maandelijkse inkomen beslaat.Natuurlijk weet ik dat zij fout zijn en niet ik.Dat ik dit soort brieven krijg is geen uitzondering meer.
    Het wordt overwerken voor mij want ik zal moeten aantonen wat er hier niet correct is.
    Ik bel mijn eigen manager om steun(Mijn manager heeft ook een uurloon!)
    Nadat zij gebeld heeft me het zorgkantoor waar men vaak verschillende adviezen geeft,het is maar net wie je treft,weet zij wat te doen.We moeten in bezwaar gaan.Alle rekeningen moet ik kopieren met mn verlamde lijf en opsturen, en het lieve zorgkantoor vriendelijk verzoeken hun beslissing te herzien.
    Als het bezwaar afgewezen word kunnen we ook nog inberoep .Daar kijk ik echt naar uit.

    Waar zit hem hier de kneep.Eind vorige jaar besloot men dat de ondersteunende begeleiding op de schop moest.
    Huidige indicaties kunnen nog doorlopen tot 2013 maar iig tot 1 januari 2010(?)volgt u me nog.
    Het enig wat het zorgkantoor dus had moeten doen was zichzelf op hoogte laten stellen van mijn hernieuwde indicatie.Dit zou weer een berg gemeenschapsgeld aan zinloze bureacratie opgeleverd hebben.
    Maar het ciz kan de berg herindicaties ook niet aan en hebben een achterstand.Dus wat is de makkelijkste weg.We leggen het weer op het bordje gratis geestelijke stress van onze van zorgafhankelijke medemens .
    Zij zullen dit weer vrijwillig moeten incaseren.
    eigen schuld?

Geef een reactie

