Oud vel en een batterij

Een aantal jaren geleden kwam er een boekje op de markt dat mij gelijk al tegenstond.

    Niet vanwege de hapklaar omschreven “tragedie”, die het vrouwelijk deel van de bevolking en ook een groot deel van de mannen deed snotteren.
    Ook niet door het commercieel uitbuiten van de hype op borstkanker door middel van een boek.

Nee, gewoon omdat de hoofdpersoon/schrijver de gore moed had om zijn stervende vrouw te bedriegen omdat hij zijn “batterijen moest opladen“. Anders kon hij het niet meer aan.

    De schrijver verdiende veel geld, inmiddels is een film gemaakt en het schijnt politiek correct te zijn dit een goede film te vinden die het “lijden” van een aan borstkanker stervende vrouw zo mooi laat zien.

De ex-vrouw van een ex-DJ heeft zich, waarschijnlijk tegen een aardig bedrag, naakt in de Playboy laten zetten.
Ondanks dat ze 60 is zien de plaatjes er niet eens zo slecht uit.
In een interview liet zij zich op een vraag over haar ex ontvallen dat hij het met de echtelijke trouw niet zo nauw nam.
En, zij zei, ietwat gemeentjes lachend, dat hij een keer een “chick with a dick”, een net niet helemaal tot vrouw omgebouwde man had besteld, voor een avontuurtje.

    De kreten “schande” en “op een lage manier wraaknemen” waren niet van de lucht.
    En gevoegd bij oud vel in een Playboyjasje is het plaatje compleet.

Wat ik mij afvraag is het volgende.
Waar is het verschil?
Beide mannen zijn voor mij “male pigs”.

4 reacties

Opgeslagen onder denken, gebeurtenissen, heden, intermenselijk

4 Reacties op “Oud vel en een batterij

  1. Ik ben ook wel eens een male pig …
    maar alleen als ik ver genoeg van mijn vrouw vandaan zit om de klappen te kunnen ontwijken.

  2. Herman Flipsen

    “Waar is het verschil?”
    Voornamelijk in de exploitatie van het gedrag denk ik, maar vreemdgaan, is vreemdgaan inderdaad.

    Volgens mij zat de kritiek t.o.v. Paay er meer in, dat zij de seksuele voorkeuren van haar ex ineens openbaarde. Natrappende exen, kunnen in het algemeen op weinig sympathie rekenen.
    Dit wil niet meteen zeggen dat het gedrag van de Ex-DJ daarmee goedkeuring van “het volk” kreeg.

  3. mumke

    @Herman Flipsen
    Toch staan er vaak mensen (mannen?) wel achter uitspraken van natrappende mannen over hun ex.

    Meten met twee maten lijkt dat wel.

  4. Herman Flipsen

    Ik zou niet weten, of dat daadwerkelijk zo is.

    Wellicht dat het zo lijkt, maar ik vermoed dat die goedkeuring eerder onder de noemer “stoerdoenerij” valt, dan dat het oprechtheid betreft. Mannen hebben nog wel eens de neiging, om redelijk hard, stoer en machistisch te spreken in bijzijn van seksegenoten, maar ondertussen op de bank naast -of binnen reikwijdte van- de partner de braafheid zelve te zijn.

    Wel weet ik, dat er inderdaad een rare vorm van hypocrisie bestaat aangaande vreemdgaan. Vaak wordt de vreemdgaande vrouw als slechter persoon gezien dan de vreemdgaande man.
    Waarom dat zo is? Ik denk dat dat nog vastligt in de traditionele (geïndoctrineerde) denkpatronen van de mens; “Vrouw moet zorgen voor de harmonie in het gezin” en nog meer van dat soort geneuzel.
    (ben geen expert op het vlak, dus ik redeneer maar wat)

Geef een reactie

