Fokus: hygiene-2

Hier is het vervolg op het stukje getiteld “hygiene” van 10 september j.l..

    Hier kwam het “noodplan” ter sprake waarin bij het in kracht treden van fase 2 iets vreemds stond opgenomen. Er stond dat het baden of douchen dan wel eens in het nauw kon komen.

Dit kon natuurlijk de bedoeling niet zijn. Zeker niet, als goede hygiene de kans om griep te krijgen verkleint.
Ook de Locatiemanager zei in een gesprek dat dit natuurlijk niet de bedoeling was en het betreffende stukje in het noodplan is nu gewijzigd.
De nieuwe tekst van het stuk luidt:

    Het noodplan zal uit twee fases bestaan. Fase 1 is van kracht als 30% van het personeel ziek is. Voor ons betekent dat ongeveer 8 mensen. Met een dergelijk verzuim is het niet mogelijk om de “normale” dienstverlening doorgang te laten vinden. Het werken op afroep zal, daar waar mogelijk, worden omgezet naar werken op afspraak.Fase 2 start als 50% of meer ziek is, dit betekent voor ons 13 en meer personen. In deze fase zal er een minimale assistentieverlening zijn. Ik zal in overleg met u bepalen wat dit voor u betekent.

Natuurlijk zijn er in het kader van bovenstaande met elke client door de Locatiemanager  individuele afspraken gemaakt en ligt er een soort “draaiboek”hier op het project.

    Ook al was het slechts een kleine tekstuele wijziging, het is in zoverre belangrijk, dat als ooit een noodplan noodzakelijk is, de basis assistentieverlening niet in het gedrang komt.

Gelukkig heeft niemand hier griep, en dat wil iedereen graag zo houden.

Advertenties

2 reacties

Opgeslagen onder dinges, heden, toekomst

2 Reacties op “Fokus: hygiene-2

  1. Goed dat de tekst in ieder geval is aangepast.

    Dus er is al met clienten gesproken over die minimale assistentieverlening? En wat dat voor de client betekent? Zijn het duidelijke afspraken en ben je over het algemeen tevreden over die afspraken?

    Gelukkig heeft niemand griep!

    Ik bedenk me wel opeens:
    het noodplan is van toepassing op het aantal griepgevallen bij het personeel. Maar wat als én het personeel ziek is én de clienten? De clienten hebben dan toch juist extra zorg nodig? Of is dat dan iets wat dan door andere instanties moet worden verzorgd?

  2. mumke

    Dat ligt gewoon aan de mate van griep die de client zou hebben. Het is en blijft een gewone griep met extraatjes voor de longen. De clienten zullen grotendeels zijn ingeent, en inderdaad, als er echte medische verzorging nodig is, denk ik dat men als ieder ander naar het ziekenhuis gaat.

    De gesprekken over hoe en wat zullen voor ieder individu anders zijn, al naar gelang assistentiebehoefte. Het komt eigenlijk neer op het enigszins vastleggen van tijden dat mensen opstaan, eten, douchen enzovoort zodat men als het moet via afspraken kan coördineren om de wachttijden zo klein mogelijk ten opzichte van de aanwezige menskracht te houden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s