Dialoog: pannenlap

pannenlap-wikipediaPlaats van handeling: eettafel, ook wel genoemd: “tafel” .
Op tafel ligt de hoofdrolspeler: de PANNENLAP.


    Wil jij de pannenlap die hier ligt even meenemen naar de keuken? “.

“Ja hoor”.

Anderhalf uur later.
Een andere ADL-er.

    Ik wil graag dat je die twee bruine stukken schapenvacht op de armleuning van mijn rolstoel onder mijn ellebogen legt”.

“Ja, waar liggen ze?”

    Op de stoel bij de tafel.

“Daar ligt niets”

    Weet je het zeker? Misschien zijn ze op de grond gevallen“.

“Nee, ze liggen nergens, ook niet op tafel.”

    Dat is raar, draai mij eens met mijn gezicht naar de tafel”.

Ik kijk, inderdaad, geen schaap, maar wel: de pannenlap.

    Kijk eens in de keuken.”

En ja hoor, de stukken schapenvacht lagen in de keuken.

6 reacties

Opgeslagen onder dialoog, heden, intermenselijk

6 Reacties op “Dialoog: pannenlap

  1. Arjan de Rijder

    Kijk aan, multifunctioneel die schapenvachtjes!
    Pannenlappen zijn zó 2008. 😉

  2. Vervelend! Het waren zeker oningewerkte ADL-ers. Ik hoop voor je dat dit – en andere voorvallen – niet vaker voorkomt…

  3. Heel raak en heel bondige schets, —als de ADLers een personeelsblad hadden, zou dit er eigenlijk in moeten staan…

  4. Arjan de Rijder

    Achja, dit soort dingen moet je toch gewoon de humor van inzien.
    Zie het ook helemaal gebeuren 🙂

  5. mumke

    🙂 Daarom schrijf ik het op.

  6. Je moet het m.i. ook niet zien als aanval Arjan, maar als ruggesteun….. ;-} Een ervaren ADLer als jij zou het nl. niet overkomen. Van die mensen zouden er best meer, en beter betaald, mogen zijn. Maar dat geldt voor heel veel beroepsgroepen -helaas :-}

Geef een reactie

