Oink,oink, olé

H1N1_influenza_virus_genetic-num-wikipediaDe varkensgriep/mexicaanse griep/A H1N1 komt langzaam dichterbij.
Het volgende is niet alleen aan te raden voor mensen die voor veel dingen afhankelijk zijn van ADL-hulp of voor de ADLer zelf, het zijn gewone algemeen bruikbare dingen.

    Houd je hand of zakdoek voor je mond als je niest of hoest.
    Was regelmatig je handen met water en zeep.Ook desinfecterende handzeep werkt goed.
    Raak zo min mogelijk je mond, neus of ogen aan.
    Gebruik papieren zakdoeken of tissues bij hoesten, niezen of snuiten en gebruik ze éénmalig. Gooi ze daarna in de vuilnisbak.
    Hoest en nies in de elleboog.
    Wrijf je handen regelmatig in met handalcohol.(ook tussen de vingers, dan 30 seconden wapperen: et voilá, droog)

Natuurlijk zijn er ook dingen te doen waarin je niet afhankelijk bent van de ADLer van dienst.

  • Zorg dat je in goede conditie bent.
  • Beweeg en zoek de buitenlucht op.
  • Maak voorwerpen, zoals deurklinken, afstandsbedieningen en toetsenborden regelmatig schoon.
  • Lucht regelmatig woon- en slaapvertrek.
  • En voor diegenen die vinden dat al het bovenstaande niet voor hen geldt:

    Je bent al besmettelijk voordat je klachten krijgt. En jij niet alleen, IEDEREEN kan besmet zijn en nog nergens last van hebben.

    Dus, voel je je grieperig, snotterig, of heb je koorts?
    Laat het ff nakijken.
    Uiteindelijk is het maar een griep.

    bron: Gezondheidsnet
    bron: RIVM

    3 reacties

    Opgeslagen onder dinges, intermenselijk, mogelijkheden, toekomst, Zonder categorie

    3 Reacties op “Oink,oink, olé

    1. Diana

      Ik vind het prima, dat er allerlei voorzorgsmaatregelen worden getroffen tegen de griep.

      Ik vind het wel een vreemd protocol, dat ik als client niet uitgelegd krijg wat het protocol van de adl-assistentie is, zodat wij hen daaraan kunnen houden.
      En als ik vermoed de griep te hebben, ik eerst contact op moet nemen met de lm-er, en dan pas de huisarts.
      Ik geloof dat dat een beetje een vreemde volgorde is.

    2. De ADL-er

      @Diana:

      Het is ook niet jou taak om de adl-er hierin te controleren, dit is de eigen verantwoordelijkheid v/d adl-er.
      De Adl-ers vinden het op hun beurt ook erg vreemd dat wij weinig to niks van de clienten kunnen verwachten mbt de griep.
      Het word ook wel erg gehyped allemaal, het is nog maar een zwak virusje waar je niet eens meer voor naar de huisarts hoeft.

    3. mumke

      @ADL-er
      Een rare denkwijze heb jij. Ik controleer wél of de ADL voldoende doet om geen virus te verspreiden.
      Dat is mijn taak, het is namelijk mijn huis en mijn lijf.

    Geef een reactie

