Fokus: hallo

Hallo, hallo,wie is daar, ik hoor niks“.”

Tja, waarom wordt dan opgeroepen?
Er staat toch dat via de oproepfunctie van de intercom direct contact is met de ADL-unit?intercom

In een Youtube video (bij 1.13) zie ik zelfs het apparaat in beeld.
Een apparaat dat netjes aangeeft welke client de oproep doet.
Ook op de zogenaamde “piepers” staat het nummer van de oproepende cliënt.

Hallo, ik hoor niks, wat wil je?

Beam me up, Scotty. Wat anders.

Advertenties

13 reacties

Opgeslagen onder dinges, heden, intermenselijk, Zonder categorie

13 Reacties op “Fokus: hallo

  1. Misschien eens iemand vragen een filmpje te maken hoe het bij jullie gaat. Hoewel, dan gedraagd iedereen zich ongetwijfeld voorbeeldig.

  2. Arjan de Rijder

    Omdat er soms per ongeluk wordt opgepiept, en soms wordt er alleen een vraag gesteld via de intercom, niet perse een hulpvraag.

  3. mumke

    Dan hebben zowel ADL als cliënt de functie en bedoeling van het intercomsysteem niet begrepen.
    Voor inlichtingen bel je de inlichtingendienst of kijk je op google.

  4. Arjan de Rijder

    Ik vraag me af wat de inlichtingendienst zegt bij de vraag: ‘is het druk op dit moment, is er tijd voor hand en span diensten:? of: ‘Ik pies bijna in mijn broek, zou je me even voor willen laten gaan’?
    Stel deze vraag op google en je krijgt waarschijnlijk een link naar een mobiel-toilet ofzo 😉
    Mijn punt is dat het vaak best zinnig is om de persoon aan de andere kant even te horen, zodat er eventueel het een en ander kan worden toegelicht.

  5. mumke

    Ja, maar het gaat ook niet om de oproep “ik moet plassen” of de oproep “hand en spandienst”.
    Er dient zowiezo niet van uitgegaan te worden dat het een vraag betreft als er niets gehoord wordt.
    Er zal toch op de oproep gereageerd moeten worden.
    Een Fokusprojekt is geen verpleeghuis op kleine schaal met “plas- en drinkrondes”.
    Ik ben de eerste die zegt dat wederzijds horen erg prettig is, maar het geven van assistentie mag natuurlijk nooit afhangen van de verstaanbaarheid van de oproep. Zelf heb ik meegemaakt dat er dus niemand kwam want “ik hoorde niks”.
    Zulke dingen zijn uit den boze.

  6. Arjan de Rijder

    Aha op die manier. Nee dan heb je helemaal gelijk, er moet altijd iemand komen of je nou iets hoort of niet.

  7. Juist als zo’n medwerker niets hoort, moet hij/zij toch aan komen vliegen? Doorgaans is het niets horen eerder een teken dat er iets mis is.

  8. Arjan de Rijder

    Dat niet, clienten hebben een alarm dat ze voor noodsituatie’s kunen gebruiken. (mits ze dit bij zich dragen)
    Het komt vaker voor dat je elkaar niet of nauwelijks kan verstaan, en als de client nog kan oppiepen via de intercom kan je er vanuit gaan dat het geen nood-situatie is.

  9. mumke

    Dat kun je niet generaliseren.
    Soms is voor mij de verbinding via de intercom maken nog net mogelijk, maar alarm en deur openen niet. Dat betekent in de praktijk dat er goede afspraken gemaakt moeten worden waar natuurlijk iedereen zich wel aan moet houden.

  10. Arjan de Rijder

    Ik snap niet hoe je wel een intercom verbinding kan maken, maar niet op een knopje kan drukken dat om je nek hangt?

  11. mumke

    Techniek, ik druk nergens op en heb ook niets om mijn hals hangen. Ik maak verbindingen via een laserstraal naar een omgevingsbesturing.

  12. Arjan de Rijder

    Ah op die manier, ik ken het systeem. Ik ben verder niet bekend met jou beperking (deze term is anno 2009 nog correct, toch?;) ) daarom dacht ik dat je gewoon gebruik maakte van een normaal alarm. Is dat niet lastig in een noodsituatie die laserstraal mikken e.d.?

  13. mumke

    Voor mij niet, gewend he. Het zit bevestigd aan een soort omgekeerde microfoonbeugel op mijn hoofd, het ontvangstkastje zit op de rolstoel en dat stuurt dan infraroodsignalen naar de aangesloten apparatuur.
    Maar als die beugel scheef zakt, kom ik dus niet altijd met de straal op het alarm.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s