Luid, luider

Laat ik nu een probleem hebben.Betty_Boop_wikicommonspatent_fig2
Tis niet groot, maar ik zit er toch mooi mee.
Op Bert Brussen’s blog las ik dit item.
En ik dacht in eerste instantie: verrek, Bert draaft wel door, maar zeker in het deel over het niet-handelen van de politie heeft hij gelijk.
Alleen de aanleiding zat mij niet lekker.
Hierom:
Ik ben altijd en overal mijn hele leven al uit de tuin en van het balkon verjaagd door dezelfde vormen van zon, lawaai, testosteron en grote bekken die Bert beschrijft.
Mijn ervaring  strekt zich geografisch uit over Nederland en Duitsland.
En daar ik in Duitsland natuurlijk in een buurt met veel andere buitenlanders woonde, waren het daar voornamelijk de turken die het lawaai produceerden.
Daar deed de politie niet zo veel aan.
Alleen tijdens de uren dat het echt niet mocht: Mittagruhe von 1 bis 3, was men bereid te luisteren.
Helaas, waarschijnlijk gold de rust ook voor hen.

Verder leed en lijd ik onder de klanken van het nederlandse lied op volume 10.
In de loop der jaren veranderden wel de nummers, maar niet het volume.
Beleefd aanbellen hielp niet, en als er geroepen werd of het niet wat zachter kon, was er altijd wel een vol alcohol zittende schreeuwerd die “de boel wel eens zou komen verbouwen”.
Later kwamen daar de bbq’s en draagbare tv’s bij. Met bijbehorend geluidsvolume.
En ik spreek alleen over nederlanders.
Mijn probleem is dus hetzelfde als dat van Bert,

maar een nederlander scoort niet.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder gebeurtenissen, heden, intermenselijk

Geef een reactie

