Fokus: geschikt/ongeschikt

Forearmcrutch-wikipedia (92 x 329)Soms vraag ik mij af waar het aan ligt.
Een ADL-er had enige tijd geleden het been gebroken. Nadat het gips verwijderd werd kon ze langzaam weer gaan werken.
Eerst 75% en nu voor 100%.
Dat betekent volgens mij dat je alle werkzaamheden weer kunt doen, anders zou het onzin zijn om 100% te gaan werken.

Niets was minder waar.

Uiteindelijk bleek het toch haar beurt te zijn.

“Ik denk niet dat ik alles kan, mijn ene knie kan nog niet echt gewicht dragen als ik mijn knieen buig.”

“Je werkt toch 100%?

Volgens mij betekent dat dat je gewoon alles zou  moeten kunnen doen, anders moet je je niet beter melden”.

“Zo simpel ligt het niet, ik kan een heleboel doen, maar bepaalde dingen niet” .

“Dat zeg ik, waarom kom je dan 100% werken?”

2 reacties

Opgeslagen onder dinges, heden, Zonder categorie

2 Reacties op “Fokus: geschikt/ongeschikt

  1. Ik vermoed zomaar omdat een arboarts tegenwoordig meent dat je dan 100% kan werken en de baas ook.

  2. mumke

    Het was meer iets van beter hoeft niet beter te zijn.
    De volgende dag was het weer netjes teruggedraaid, collega’s waren er ook niet blij mee.

Geef een reactie

