Fokus: open brief (+ update)

Aan fokus

rolstoel1
Hierbij dien ik een officiele klacht in over het feit dat het regelmatig voorkomt dat nauwelijks ingewerkte krachten de verantwoordelijkheid over een heel project hebben.

Vandaag gaat het om twee mensen die nog geen drie maanden hier werken en die zelfs niet volledig zijn ingewerkt bij alle cliënten.
Er hoeft maar iets buiten de “normale” gang van zaken te gebeuren, en het kan fout lopen.

De geruststelling “maar er is toch niets gebeurd” hoor ik nu al een paar jaar te lang.
Ook het feit dat een locatiemanager “telefonisch” bereikbaar is is volgens mij een wassen neus, daar  bijvoorbeeld bij stroomuitval gebleken is dat de isdn-telefooncentrale in de unit van het project dan niet meer werkt en de mobiele netwerken de neiging hebben overbelast te raken en uit te vallen.

Ook deze keer zal het excuus wel zijn dat het “overmacht wegens ziekte” is.
En ook deze keer zijn er tevens diverse mensen op vakantie en kan,daar het het begin van de maand is, het excuus

ik heb reeds voldoende uren gewerkt”

niet als excuus worden gebruikt.

Deze brief is tevens als “open brief” geplaatst op mijn weblog.

UPDATE

En al vandaag heeft de lokatiemanager een gesprek gehad met mij waarin zij uitgelegd heeft dat zij in het onderhavige geval met betrokken ADL-ers een aantal dingen doorgenomen had, die zij in geval van nood zouden moeten weten en kunnen doen.

De locatiemanager  vond hierna de inzet niet meer  onverantwoord, hoewel zij ook van mening is dat zulke situaties tot een minimum beperkt moeten blijven en dat er van haar kant ook aan wordt gewerkt om deze te voorkomen.

Van het hoofdkantoor van Fokus in Groningen heb ik nog niets gehoord.

1 reactie

Opgeslagen onder dinges, gebeurtenissen, heden, Zonder categorie

Een Reactie op “Fokus: open brief (+ update)

  1. Sjonge jonge.. ik dacht dat dit soort dingen voorkwamen bij de thuiszorg… (mijn stiefvader had MS {en dan bedoel ik helaas niet het OS van Bill Gates ;-/}, mijn moeder kreeg zijn laatste jaren een klein beetje hulp van de thuiszorg) …en niet bij organisaties die mooie dingen op hun site zetten als “24 u p. dag, maximale vrijheid, eigen dagritme” http://www.fokuswonen.nl/302-ADL-assistentie.html

Geef een reactie

