GISTEREN

oranjeballonoverleden er mensen door de mexicaanse varkensgriep
overleden er mensen in Derde Wereldlanden door honger
overleden er mensen overal ter wereld door verkeers ongelukken
overleden er mensen in USA door zogenaamde “familiedrama’s”
overleden er mensen bij bomaanslagen in Irak
overleden er mensen uit ouderdom
overleden er mensen door moord
overleden er mensen.

Maar voor Nederland telt blijkbaar alleen dat een gek gisteren een aktie hield waarbij 7 mensen om het leven kwamen.

Hypocriet betekent schijnheilig.
Het gebeuren in Apeldoorn was schokkend, maar de houding van de media en “bekende nederlanders”  kan ik niet anders omschrijven als schijnheilig.

6 reacties

Opgeslagen onder gebeurtenissen, heden, Zonder categorie

6 Reacties op “GISTEREN

  1. Mooi geschreven en helaas zo erg waar.

  2. Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar. Hoe dichterbij, hoe geschokter mensen zijn. Dat geldt ook voor Amerikanen, mensen in derdewereldlanden en oorlogsslachtoffers.
    Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat we moeten doen alsof er niks gebeurd is in Apeldoorn, of dat we dagelijks continu heel hard moeten gaan rouwen om miljoenen wantoestanden in de rest van de wereld? Het was een onverwachte gebeurtenis door een zieke gek en als dit in een ander land gebeurt, dan hebben de mensen daar er veel last van en doet de pers daar (hopelijk goed) haar werk. Dat heeft in mijn ogen weinig met hypocrisie te maken.

  3. mumke

    De bijna orgastische mediaandacht heeft niets met rouwen te maken.
    Daar heb ik het over.

  4. Als ik zo’n Gordon er zijn zeeptranen zie uitpersen zie ik niks anders dan eigenbelang.

  5. Een journalist wordt geacht de feiten van alle kanten te belichten. Dat is nu eenmaal zijn of haar job. In Nederland, de VS en op Honolulu.

    De aanslag op de koninklijke familie kan een grote impact hebben op hoe men voortaan in Nederland omgaat met bepaalde evenementen waarbij belangrijke personen aanwezig zijn. Het is dan ook logisch dat daar veel aandacht aan wordt besteed.

    Wat Gordon in dit verband ermee te maken heeft, is mij niet duidelijk. Ik ben wel zo selectief dat ik programma’s met dat soort mensen consequent oversla.

  6. mumke

    Dat daar aandacht aan wordt besteed klaag ik ook niet over. Het gaat vooral om de manier waarop de diverse media non-verslag deden met inderdaad ergens Gordon.
    Men kan ook geschokt zijn zonder te zwelgen in op dat moment en op die plaats “voor het plaatje” geuite krokodillentranen.
    En ook een dag later gebeurde dit nog.

Geef een reactie

