Fokus: vraagstuk

rolstoel1

Er wordt waarschijnlijk binnen de Fokusorganisatie met het ABCD-model voor ongewenst gedrag gewerkt.

Volgens het A.B.C.D.-model voor ongewenst gedrag wordt mijn vragen om “richtlijnen” waarschijnlijk gezien als passend binnen A of B.
Zelf denk ik B, want ik ben nogal vasthoudend.

In de brief over ongewenst gedrag stond vermeld dat alle meldingen door de leidinggevende worden afgehandeld.
Immers, het model is om binnen organisaties met “ongewenst gedrag” ten opzichte van die organisatie of haar werknemers om te kunnen gaan.
Deze module wordt met name door instellingen, overheden en bedrijven gebruikt.
Zie hier wat er wettelijk en via de arbo op dit gebied wordt gedaan.
En natuurlijk is het bestaan van wetten en maatregels tegen ongewenst gedrag goed.
Iedere werknemer moet beschermd worden tegen agressie of geweld, hetzij van binnen de organisatie of van buiten.

Ik vraag mij alleen af wie mij en andere clienten beschermt tegen ongewenst gedrag van de organisatie of haar werknemers.
En ik vraag mij af of dat ongewenst gedrag ook ergens benoemd is.

Bovendien heb ik nog een leuk wiskundig probleempje.
ADL-er A vertoont ongewenst gedrag tegenover client B, hierop gaat client B, volgens de door ADL-er A geraadpleegde matrix ongewenst gedrag in de B-categorie vertonen.
Een oplossing kan door beiden niet worden bereikt.
Zij vervoegen zich bij Locatiemanager L.
Die neemt de matrix ter hand en …..

(oplossingen kunnen natuurlijk altijd in de reacties worden geplaatst).

4 reacties

Opgeslagen onder dinges, mogelijkheden, Zonder categorie

4 Reacties op “Fokus: vraagstuk

  1. Ik vrees dat client B een standje krijgt en nog meer last van ongewenst gedrag van de ADLer, maar dat zal niet de oplossing zijn die je wil horen.

  2. Marianne

    L husselt de A en B in een hoge hoed.

    zwaait even voor het publiek met een toverstafje en legt vervolgens de hoge hoed met A en B op zijn/haar bureau en hoopt dat het vanzelf overgaat.

  3. mumke

    Cinner, het gaat er eigenlijk niet om wat ik wil horen, maar welke handeling beide partijen recht doet.
    Daar er in elk Fokusproject altijd 1 op 1 wordt gewerkt, ontstaat er vaak een wellus-nietus situatie.
    En ik ben bang dat als oplossingen voor ongewenst gedrag ADL/client, of vice versa van de leidinggevende L moeten komen, er van onbevooroordeeldheid geen sprake kan zijn.

  4. Marianne

    zo is het precies Mumke. De Lm is altijd vOOr het personeel.

Geef een reactie

