Fokus: ongewenst gedrag II

Het viel mij pas (veel ) later op dat de brief, die door Fokus is verstuurd aan de cliënten, per  “interne mail”  is verzonden.
Mijn exemplaar is gedateerd 12 maart en ik ontving deze gisteren.
Ik denk dat iedere cliënt wel bekend is met het feit dat brieven en andere berichten, die via de interne bezorging door de ADL-unit worden bezorgd in het ongerede kunnen raken.
Daarom heb ik voor iedereen deze brief gescand en hieronder geplaatst.

brief Fokus 12-3-2009 inzake beleid

brief Fokus 12-3-2009 inzake beleid

(klik om te vergroten)

Mijn vragen erbij zijn gisteren al verwoord door de vraag:

Waarom heb ik nooit iets schriftelijks over deze, blijkbaar bestaande, beleidsregels gezien, ook niet na jarenlang vragen en zeuren?

Zou het mogelijk zijn nú zowel deze richtlijnen te zien, als eventuele voorgestelde wijzigingen?

10 reacties

Opgeslagen onder dinges, Zonder categorie

10 Reacties op “Fokus: ongewenst gedrag II

  1. En resultaten, dat zou helemaal fijn zijn.

  2. Marianne

    Tot vandaag nog steeds geen brief ontvangen!

    Zou toch beter zijn dat Fokus een brief (van de directeur) gewoon per post aan de clienten doet toekomen i.p.v. per ‘interne mail’.

  3. mumke

    En natuurlijk de richtlijnen zelf eens bekend maken , dat zou ook leuk zijn.

  4. dorus

    Er zijn geen richtlijnen,het is een protocol om zichzelf af te schermen en zich in te dekken bij eventuele wantoestanden.
    Het is niet dat het personeel beschermd diend te worden,het is ter voorkominging van juridisch getouwtrek dat fokus sterk wil staan want zo kunnen ze een dossier aanleggen tegen de bewoners.

  5. mumke

    Wat het ook is, ik wil het nu eindelijk eens boven water hebben, dat lijkt mij zowel voor werknemers als cliënten beter.
    En zeker na zo’n brief.

  6. Marianne

    vandaag de richtlijnen en voorschriften opgevraagd bij Fokus Groningen per mail.

    we wachten af……

  7. mumke

    Ik ben benieuwd en houd mij aanbevolen.

  8. Marianne

    van Fokus krijg ik op mijn verzoek een folder (voor medewerkers van Fokus!) met een ABCD matrix.

    en verder moet ik de richtlijnen en de eenduidige voorschriften van afhandeling maar aan de clientenraad of LM vragen.

    en zo slaat Fokus de bal weer over het net naar de volgende partij.

  9. mumke

    Ik heb ook ooit die folder als antwoord gekregen op dezelfde vraag.
    En verder kwam ik ook niet behalve dat mij door de clientenraad de bekende procedure voor klachten werd uitgelegd.
    Mij lijkt Fokus niet echt haar best te doen om beleid in deze duidelijk te communiceren.

  10. Jeannette

    Ik heb de brief wel ontvangen en meteen aangekaart wat er dan gedaan wordt aan de bedreigingen en emotionele intimidatie door LM, ADL en Regiomanager. Uiteraard zoals gewoonlijk ‘blijft het stil aan de overkant’ oftewel Fokus geeft helemaal geen antwoord: ik vind deze brief dan ook een ‘wassen neus’ want waarom zo’n brief versturen met ‘erg belangrijk’ erin en er niets aan doen????

Geef een reactie

