Fokus: ongewenst gedrag

rolstoel1

“Fokus heeft beleid op dit punt, al jaren. Dat beleid is opnieuw bekeken en aangepast. Cliënten worden daarover per brief
geïnformeerd en personeelsleden worden o.a. in werkoverleggen bijgepraat. We weten dat ongewenst gedrag te veel vóórkomt binnen Fokus. Het beleid is erop gericht daarop meer grip te krijgen en het te verminderen.
Cliënten kunnen ten allen tijde ongewenst gedrag melden
bij de locatiemanagerof met de cliëntenvertrouwenspersoon
bespreken.”

Zomaar een citaat uit de Infokus van maart 2009.
Een citaat uit een stuk van Okko Jongsma, directeur van Fokus over “ongewenst gedrag” en het beleid van Fokus hieromtrent.

Tot mijn verbazing blijken er richtlijnen te zijn “waar al jaren naar gewerkt” wordt.
Ik weet dat in 2004 over ongewenst gedrag een stuk is aangenomen, maar ik weet ook dat nadien weinig daarvan is vernomen.

In het jaarverslag 2004 van de clientenraad (blz.9 en 10) pdf-alert wordt  ook vermeld dat er beleid hieromtrent is.

Nu blijken er dus richtlijnen te bestaan.
Richtlijnen die ik, al sinds 2006 hier op het project en aan de clientenraad vragend, nooit boven tafel heb gekregen.

En toch was de vraag simpel:

bestaan er richtlijnen waaraan zowel de client als Fokus zich hebben te houden?

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder dinges, Zonder categorie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s