Fokus: deur

rolstoel1Hier zit ik dan

met mijn ernstige lichamelijke handicap in mijn unieke mogelijkheid om onafhankelijk en zelfstandig te leven“. (Zie Fokuswonen)

Mijn gordijnen moeten nog dicht en de verwarming kan best een graadje hoger.
Ik wil ook eten en dan koffie drinken die niet van een blijkbaar voor de tweede keer gebruikt padje is gemaakt.
De adapter voor het opladen van het laserlichtje van mijn onmisbare omgevingsbesturing is niet te vinden, degene die vorige keer de adapter erafgehaald heeft, heeft de adapter niet op zijn plaats teruggelegd.
Ik ben benieuwd of het teruggevonden wordt voor de laser stopt met werken.

Iedereen heeft honger om deze tijd en gaat eten.

“Ja, sommige bewoners kunnen zelf ook nog iets”
“Ik dacht dat de zwaarte van de handicap niet telde, zolang iemand aan de eisen voldeed?
“Ja, ze moeten aangewezen zijn op zorg op afroep”
“Dan zitten er ook mensen net als ik bij, denk je ook niet?”
“Ja, maar de meeste mensen kunnen nog wél iets met hun armen ofzo”
“Wat zou er dan worden bedoeld met ernstige lichamelijke handicap?”

Er zijn vier wachtenden voor mij.
Er gaan maar twee mensen tegelijkertijd door een deur.
Waarom deze deur in het afgelopen half jaar versmald is in plaats van verbreed, is mij een raadsel.

2 reacties

Opgeslagen onder dinges, Zonder categorie

2 Reacties op “Fokus: deur

  1. Ja ja, mooi hoor dat focus wonen 😦 Je kan onderhand net zo goed afhankelijk zijn van rondhollende wijkverpleging geloof ik.

  2. christinA eijkhout

    Het lijkt er soms wel op. En net als bij de wijkverpleging word je hier ook wel eens overgeslagen.

Geef een reactie

