Fokus: Gezien de reactie?

rolstoel1Een teleurstellend aantal van vier mails kreeg ik na de vraag van vorige week.Ik vroeg toen of mensen anoniem wilden melden of de personeelssituatie was verslechterd.
De mails meldden dat dit het geval was.
Zij kwamen ook alle volgens hun opgave van verschillende projekten.
Het aantal is te klein om er een conclusie aan te verbinden.

Wel een conclusie werd blijkbaar deze week ergens anders getrokken.

In een project was begin dit jaar een nieuwe Locatiemanager begonnen en aan de ADL-ers en clienten werd na enige maanden via een formulier een beoordeling gevraagd.
Hoewel zo’n formulier eigenlijk een wassen neus is, daar de Locatiemanager al in vaste dienst was aangenomen, hebben zowel ADL-assistenten als cliënten toch de moeite genomen dit formulier ingevuld en vaak van commentaar voorzien terug te sturen.
Voor een aantal van hen was het belangrijk in een vroeg stadium te laten weten dat het niet allemaal zo goed liep.
Maanden werd er niets meer vernomen totdat deze week een brief van de Regiomanager kwam.

Hierin stond dat uit de inzendingen opgemaakt is, dat men over het algemeen tevreden was.
Een klein aandachtspuntje was het kwalitatief en kwantitatief op peil brengen en houden van het personeelsbestand. De brief eindigde met het uitspreken van het vertrouwen in de handhaving van de goede kwaliteit van dienstverlening, mede gezien de goede aansturing door de Locatiemanager en de reacties.

Een bevreemdende conclusie die mij met de vraag laat zitten wie er niet geheel de waarheid laat zien.

2 reacties

Opgeslagen onder dinges, Zonder categorie

2 Reacties op “Fokus: Gezien de reactie?

  1. Zonde dat er zo weinig reacties waren. Aan de andere kant vraag ik me af of je zo’n specifieke doelgroep kan bereiken met vkblog. Misschien een idee om de termijn wat langer te nemen en het log te laten verschijnen op patientfora en mailinglisten?

    Ik vermoed zomaar wie er de waarheid niet laat zien, maar zonder aantoonbaar bewijs is het weinig politiek correct dat uit te spreken zeker?

  2. christinA eijkhout

    Ik zet altijd een link naar het blog op de forumsite van de clientenraad Fokus.
    Op patientensites zetten heeft geen zin, omdat niet iedere gehandicapte een patient is.
    Zeggen dat iemand liegt kun je volgens mij alleen doen als je het hard kan maken, en behalve de woorden van diverse mensen heb ik dat niet.

Geef een reactie

