uitzendkracht (vraag)

Hier worden  de laatste tijd soms uitzendkrachten gebruikt, omdat men het rooster om moverende redenen niet rond krijgt.
Nu vraag ik mij af of in zo’n geval door Fokus via de uitzendorganisatie geen verklaring van goed gedrag gevraagd kan worden.
Behalve de “vertrouwde vreemden” komen er dan namelijk “echte vreemden” in je privéleven, je huis enzovoort.
Ik ben mij er terdege van bewust dat nooit alle risico’s uit te schakelen zijn, maar het kan kwaadwillenden wel moeilijker worden gemaakt.

1 reactie

Opgeslagen onder dinges

Een Reactie op “uitzendkracht (vraag)

  1. mumke

    Vandaag heb ik het antwoord op de uitzendbureauvraag gekregen.
    Het kwam hier op neer:
    Normaal zegt de opdrachtgever aan het uitzendbureau of een “verklaring van goed gedrag” is vereist.
    Fokus doet dit niet.
    Maar toevallig hadden beide uitzendkrachten net voor een opdrachtgever gewerkt, waar dit wel werd verlangd. Dus met de verklaring zat het wel goed 🙂 .
    Mijn volgende vraag was natuurlijk of de LMer dan twee kopietjes als bewijs heeft gekregen.
    Nee dus.Wordt waarschijnlijk vervolgd.

    Ik denk dat dit tevens een goede vraag is voor de cliëntenraad.
    Waarom vraagt Fokus bij het inlenen van arbeidskrachten niet meteen om een dergelijke verklaring?
    Mijns inziens zou dit niet vreemd zijn.

Geef een reactie

